English

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان هرمزگان:

۱۲۵ زندانی جرایم غیر عمد به دلیل ناتوانی مالی در زندانهای هرمزگان به سر می برند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان هرمزگان، گفت: 125 نفر مددجوی واجد شرایط با بدهی بالغ بر 100 میلیارد ریال در سطح زندان‌های استان هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که ناتوانی مالی وعدم سوی نیت مجرمانه این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است.

125 زندانی جرایم غیر عمد به دلیل ناتوانی مالی در زندانهای هرمزگان به سر می برند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مرادی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: به همت نیکوکاران و خیرین و پرداخت تسهیلات بانکی و دعوت از شکات در شورای حل اختلاف شعبه ۲۰ (ویژه ستاد دیه) و گذشت رضایتمندانه از طلبکاران پرونده مددجویان یاد شده در ۶ ماه نخست سال جاری زمینه آزادی تعداد 86 نفر زندانیان جرایم غیرعمدی با مجموع بدهی بالغ بر 11میلیارد ریال از زندان‌های استان فراهم و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

 
وی اظهار کرد: با توجه به نقش اصلاح ذات‌البین و برقراری سازش در مختومه نمون بسیاری از پرونده‌های حقوقی و حتی کیفری یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه همواره در حل دعاوی با یک چنین رویکری است که برای این منظور کمیته صلح و سازش فعالیت‌های ویژه‌ای را پیگیری کرده و نتیجه آن در آزادی این ۸۶ زندانی نیازمند به نحوی است که با لحاظ شرایط خاص خسارت دیده‌گان مالی و جانی توفیق داشتیم ۴۰ درصد از کل بدهی این افراد را از اولیاءدم و شاکیان خصوصی گذشت اخذ کنیم.
 
مرادی‌نژاد تصریح کرد: هم اکنون 125 نفر مددجوی واجد شرایط با بدهی بالغ بر 100 میلیارد ریال در سطح زندان‌های استان هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که ناتوانی مالی وعدم سوی نیت مجرمانه این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است.
 
وی اضافه کرد: 17 نفر از این محبوسان بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادفات، 43 نفر به دلیل عدم استطاعت در پرداخت تعهدات مربوط به مهریه و نفقه و 65نفر هم به با عنوان قضایی مطالبه وجه (ناشی از محکومیت مالی) در بند حضور دارند.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان هرمزگان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکرد‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری در حیطه و حوزه فرهنگی است که این را می‌توان در رشد آگاهی عمومی و پیگیری در جهت آموزش ساده قوانین برای آحاد مختلف جامعه تعریف کرد. 
 
مرادی نژاد در پایان گفت: در همین راستا با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص حبس زدایی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها تلاش داریم با هماهنگی فرماندهی جنوب شرق پایگاه نهم شکاری و یاری جستن از اساتید حوزه و دانشگاه در تلاش هستیم کارگاه‌های کسب مهارت زندگی و تبیین ازدواج آگاهانه را به طور پیوسته برپا کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه