English

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

تصمیمات غیرکارشناسی باعث فرسایش پروژه‌ها می‌شود / تعهد ۴ ماه‌ای که ۴ سال خاک می‌خورد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیمات غیرکارشناسی باعث شده تا پروژه‌ها غالباً با فرسایش مواجه شوند.

تصمیمات غیرکارشناسی باعث فرسایش پروژه‌ها می‌شود / تعهد 4 ماه‌ای که 4 سال خاک می‌خورد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمود مومن‌نسب عصر امروز در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، که با حضور مسوولان عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: از منظر سنجش و ارزشیابی عملکرد و موفقیت دستگاه‌ها، اداره کل آموزش و پرورش، مناطق و شهرستان‌های تابعه علی‌رغم وجود برخی مسائل و مشکلات در امور آموزشی و نحوه تدریس برخی از مدارس استان، ولی اقدامات، تلاش‌های مصمم و مستمر شخص مدیرکل و همکاران وی در تقویت حوزه تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط عادی حداکثر باید تا ۱۵ شهریور هر سال، همه تدابیر و اقدامات در راستای آماده سازی امور تعلیم و تربیت و مدارس صورت گیرد، اظهار داشت: ولی می‌بینیم بواسطه اینکه برخی دستگاه‌ها به تعهدات خود در بخش‌های مختلف ازجمله پیش بینی تأمین اعتبار، تأسیس و تحویل مدارس عمل نکرده‌اند در نیمه اول مهرماه آموزش و پرورش را با مشکل فضای آموزشی مواجه کرده‌اند.

 مؤمن نسب با تشریح تصمیم استاندار اسبق استان و مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: در تیر ماه 92 در پی تخریب مدرسه قدیمی هفت تیر واقع در میدان هفت تیر شهر یاسوج تحت عنوان وقف و برنامه احداث مجتمع تجاری، خدماتی  با همکاری سازمان اوقاف تحت کارفرمایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور مقرر شد معوض محل وقف در یکی از زمین‌های تحت مالکیت آموزش و پرورش، احتمالاً حداکثر ظرف ۴ ماه مدرسه جدید تأسیس و در اختیار آموزش و پرورش بویراجمد قرار گیرد. که امروز این قرار از ۴ ماه به بیش از ۴ سال به طول انجامید و هنوز اقدامی در تکمیل و تحویل مدرسه جایگزین صورت نگرفته است.

تصمیمات غیرکارشناسی باعث شده تا پروژه‌ها غالباً با فرسایش مواجه شوند

این مسئول نظارتی، با اشاره به چاله‌های عمیق ایجاد شده در مرکز شهر یاسوج که هر آن ممکنه مشکلاتی را برای مردم و شهروندان ایجاد کند و در پی آن نه تحول تجاری و خدماتی و رفاهی را شاهد هستیم و نه تعهد آموزشی، گفت: پراکندگی تصمیمات و بعضاً تصمیمات غیرکارشناسی و غیر برنامه ریزی شده در مقاطع مختلف باعث شده تا پروژه‌ها و طرح‌ها غالباً با کندی و فرسایش مواجه شوند و طبق قرارداد و توافق انجام شده به مرحله تکمیل و تحویل نشوند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، با توصیف اهمیت و جایگاه وقف، تصریح کرد: فرهنگ وقف به شرطی که برای سایر بخش‌ها ایجاد محرومیت و محدودیت نکند و توازن بقیه حوزه‌ها را برهم نزند و منافعه عمومی در آن لحاظ گردد به شدت مورد توجه و التفات است و یقیناً هر انسانی موظف به اجرای سیاست‌های آن هست.

نباید درصدد پایین کشیدن فتیله بیان مسائل باشیم

مؤمن نسب، با تاکید بر اصول و سیاست‌های روشن دولت تدبیر و امید بر ارتقای شاخص‌های پاسخگویی و شفاف سازی امور، گفت: این شایسته نیست هرجا موضوعی به مذاق ما خوش نیامد و نتوانستیم به اصلاح ضد و نقیض‌ها بپردازیم، در صدد خفه کردن و پایین کشیدن فتیله بیان مسائل برآییم.

وی در ادامه افزود: اتفاقاً یک مدیر اسلامی باید ترتیبی اتخاذ کند که مردم پشت پرده اقدامات و کارها را ببینند و هرجا احیاناً اشکالی و ایرادی از سر غیر عمد و یا نبود اعتبار و .... در فعالیت‌ها پیش آمد، صادقانه عذرخواهی کند و واقعیت را به مردم بگوید، چرا که تجربه ثابت کرده مردم همواره از حقیقت استقبال می‌کنند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، گفت: اینکه با توجیهات و به بهانه‌های مختلف، از بیان مسائل و آنچه لازم است، گفته شوند، چشم پوشی کنیم، در قالب مصلحت نظام و شعارهای دولت دوازدهم نمی‌گنجد.

مؤمن نسب، در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد، بارها فرموده، منفعت عمومی را فدای مصلحت فردی نمی‌کنم، بنابراین اگر صدای حوزه‌ها نظارتی استان که خود بازوان اصلی مدیریت ارشد استان در رصد و پایش مدیریت عملکردها هستند، بتن گرفته شود، چه کسی باید گزارش برخی بی توجهی‌ها، سهل انگاری‌ها، اقدامات احساسی، غیر کارشناسی و فرسایشی را تبیین و تشریح کند تا دست اندرکاران در پی اصلاح و تعیین تکلیف سریع امور برآیند.

به گزارش موج، حجت‌الاسلام جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به صحبت‌های مومن نسب واکنش نشان داد و اظهار کرد: این کار در زمان مدیران قبلی صورت گرفته است و البته من خودم نیز از مسائل حقوقی اطلاع دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه