English

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم:

زیرساخت های خوبی برای تولید برق خورشیدی در استان قم فراهم شده است

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم:زیرساخت های خوبی برای تولید برق خورشیدی در استان قم فراهم شده است و ظرفیت خوبی در این زمینه در شهرک های صنعتی استان وجود دارد.

زیرساخت های خوبی برای تولید برق خورشیدی در استان قم فراهم شده است

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم درگفتگو باخبرنگارموج درقم ،حداقل ظرفیت سامانه تولید برق خورشیدی پنج کیلووات است و نصب هر کیلو وات برق خورشیدی برای سرمایه گذران حدود 5 تا 6 میلیون هزینه دارد،همچنین تولید هر کیلو وات برق حورشیدی نیازمند 10 متر مربع فضا است و این فضا نباید سایه اندازی از ساختمان های مجاور داشته باشد.

وی ادامه دادبه راه کسب اطلاعات در زمینه تولید برق خورشیدی اظهار کرد: زمان بازگشت سرمایه در بحث سرمایه گذاری  برای تولید برق خورشیدی بین چهار سال و نیم تا پنج سال است،سامانه های تولید برق خورشیدی هزینه جاری ندارند و نیازمند سرویس خاصی نیستند،همچنین این سامانه ها باطری ندارند و به صورت مستقیم به شبکه توزیع برق وصل می شوند.

سیدمحمدارجمندزاده با اشاره به وجود شرکت های توانمند در زمینه نصب سامانه های برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: شرکت های توانمندی در این زمینه در استان فعالیت می کنند و این شرکت ها در مناقصات تولید برق خورشیدی در استان های دیگر نیز شرکت می کنند.

وی ادامه داد:اگرچه تولید برق خورشیدی در روزهای ابری کاهش پیدا می کند،اما به هر حال روزهای آفتابی زیادی در طول سال در استان داریم،همچنین نرخ خرید برق خورشیدی متناسب با نرخ تورم در طول سال های مختلف افزایش پیدا می کند.

ارجمندزاده با اشاره به برنامه ریزی تولید برق خورشیدی در منطقه پردیسان قم اظهار داشت: برای تولید برق خورشیدی  در این منطقه و روستاهای اطراف آن برنامه ریزی شده است، وی اضافه کرد: زمینه تولید برق خورشیدی در اکثر نقاط استان قم وجود دارد،اما در نقاطی که کمتر گرد و خاک در آنجا است ،ظرفیت بیشتری برای تولید برق خورشیدی وجود دارد.

وی افزود:وجود گرد و خاک بر روی پنل های خورشیدی تاثیر منفی می گذارد،بخش کهک و جعفریه در استان قم شرایط خوبی را برای تولید برق خورشیدی دارند.

وی در ادامه یادآور شد: استان قم به لحاظ میزان تابش خورشید وضعیت متوسط به بالایی را در کشور دارد ،البته افزایش دما روی تولید برق پنل های خورشیدی تاثیر منفی می گذارد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: به لحاظ موقعیتی که این استان دارد،سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف جهان برای تولید برق خورشیدی در قم اعلام آمادگی کردند و ورود سرمایه گذاران خارجی به عرصه تولید برق خورشیدی در استان با مطالعه قبلی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت های خوبی برای تولید برق خورشیدی در استان قم فراهم شده است و ظرفیت خوبی در این زمینه در شهرک های صنعتی استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه