English

باحضور آیت الله شهرستانی

آیین افتتاح پیش‌‌دبستانی تخصصی قرآنی امام حسن مجتبی (ع)در قم برگزار می‌شود

مرکز پیش دبستانی تخصصی قرآنی قم با عنوان امام حسن مجتبی(ع)، امروزپنجشنبه طی آیینی با حضور آیت الله سید جواد شهرستانی ، مسئولان و جمعی از خیرین به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح پیش‌‌دبستانی تخصصی قرآنی امام حسن مجتبی (ع)در قم برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،آیین بهره‌برداری پیش‌دبستانی امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع)، وابسته به مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) برگزار می‌شود.این پیش‌دبستانی با حضور آیت الله شهرستانی، و جمعی از خیرین و مسؤولان افتتاح خواهد شد.

دبیر و سخنگوی مجمع خیرین کشور در این آیین با اشاره به نقش خیران نیکوکار در آبادانی کشور اظهار داشت: در حال حاضر 40 درصد از مراکز و فضاهای آموزشی کشور توسط بخش خصوصی و جامعه خیرین احداث می شود.

وی افزود: مجمع خیرین که در سال 1377 تشکیل شد، امروز خود را از سربازان کشور و نظام اسلامی می داند و تمامی ظرفیت های خود را در اختیار دولت و قشرهای مختلف مردم قرار می دهد.

محمد رضا کارگری اضافه کرد: خیرین امروز نه تنها در حوزه آموزش و پرورش مشارکتی جدی و فعال دارند، بلکه در ساخت بیمارستان، آسایشگاه معلولان و بیماران روانی مزمن نیز بسیار کوشا و پر تلاش هستند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این آیین با اشاره به اهمیت مقوله آموزش و ارتباط آن با پیشرفت علمی کشور گفت: حضور دانش آموزان در فضاهای آموزشی و سپری کردن بهترین دوران زندگی خود در این مکان ها، تنها در صورتی منجربه تغییر رفتار واقعی این گروه سنی می شود که آموزش مفهوم حقیقی خود را پیدا کند.

حمید رضا شیخ الاسلام با ضروری دانستن توجه بیش از پیش به مساله تربیت، ایجاد مدارس قرآنی را اقدامی موثر در این راستا عنوان کرد و افزود: مدارس قرآنی در حیطه تربیت حرکت های مفیدی را پایه گذاری کرد و تاکنون نیز توفیق های بسیار خوبی را بدست آورده است.

وی افزود: جوانان کشور بدون برخورداری از بنیه قوی دینی و اعتقادی بواسطه متکی بودن به نیروی علم و دانش هرگز نخواهند توانست مسیر پیشرفت و اعتلای جامعه اسلامی را هموار کنند.

مدیر موسسه جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع) که این مدرسه قرآنی تحت نظر و اشراف این موسسه مدیریت می شود، نیز با اشاره به تاسیس 800 شعبه و 92 باب مدرسه توسط این مجموعه مردم نهاد و فرهنگی، افزود: مرکز پیش دبستانی قرآنی امام حسن(ع) به عنوان نخستین مرکز تخصصی پیش دبستانی در قم در زیر بنایی به مساحت یک هزار و 420 متر مربع پس از گذشت یک سال از آغاز عملیات اجرایی، از محل اعتبارهای کمک های مردمی و خیرین مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی، ظرفیت پذیرش این مدرسه قرآنی را 300 تن عنوان کرد و گفت: این مکان فرهنگی دارای 2 طبقه، 10 کلاس درس، پنج اتاق اداری، اتاق قصه گویی، سالن اجتماعات و نمازخانه است که متناسب با شرایط ویژه کودکان کمتر از هفت سال یک نمونه بی نظیر در میان بناهای آموزشی کشور به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی