English

حضوربیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری استان یزد

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد گفت: بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری شهرهای مختلف استان یزد حضور یافتند.

حضوربیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدحسن حسینی با اشاره به علاقه گردشگران خارجی به شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: امسال ۲۰۰ گردشگر از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این مراسم‌ها به استان یزد سفر کرده اند.

وی بیان کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان،‌ هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر به استان یزد سفر کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» عنوان کرد: این گردشگران طی روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه شاهزاده فاضل و تکیه امیرچخماق در شهرستان یزد، حسینیه سفید در شهرستان اشکذر، حسینیه امام در شهرستان تفت، حسینیه باغ‌بهار در شهرستان مهریز و برخی دیگر از شهرهای استان یزد حضور یافته اند.

وی افزود: بازدید از مراسم نخل برداری، تعزیه، جوش دوره، سینه زنی، طبخ و توزیع نذری و ... از جمله برنامه‌هایی است که گردشگران در آن حضور یافته اند.

حسینی از توزیع بسته های فرهنگی با محوریت تبیین واقعه عاشورا و معرفی امام حسین (ع)، یاران ایشان و اهداف قیام عاشورا به زبان انگلیسی در بین گردشگران خارجی خبر داد و گفت: یک روحانی مسلط به زبان انگلیسی نیز گردشگران را در این بازدیدها همراهی می کند.

وی همچنین یادآور شد: در این ایام مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی نیز ویژه گردشگران خارجی در برخی حسینیه های یزد برگزار شده است.

حسینی تصریح کرد: استقبال گردشگران خارجی از برنامه ها و آیین های عاشورایی در یزد هر سال افزایش پیدا می کند و هر سال شاهد حضور گردشگران بیشتری از کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی در این مراسم هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی