English

فرماندار تالش؛

متاسفانه تولید کنندگان صنایع دستی ما در شهر خودمان غریب هستند

فرماندارتالش در اولین کارگروه بهبود مستمر محیط کسب و کار ، با حضور محمود شکری نمایند مردم تالش در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی فرمانداری و اعضای کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد گفت :متاسفانه تولید کنندگان صنایع دستی ما در شهر خودمان غریب هستند.

متاسفانه تولید کنندگان صنایع دستی ما در شهر خودمان غریب هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  عیسی مهدوی افزود: از لحاظ حقوقی بایستی راه های ورود به فعالیت های اقتصادی و فضای کسب و کار را برای درخواست کنندگان سهل الوصول نماییم چرا که یکی از دلایل عمده عدم جذب سرمایه گذار،وجود سیستم اداری پیچیده و کلاف گونه است که متقاضی را در بسیاری موارد منصرف میکند.

مهدوی گفت: باتوجه به قانون برنامه ششم توسعه و چشم انداز دولت در زمینه کسب و کار، نقش شهرداری ها برای جذب سرمایه گذار و پیشرفت اقتصاد شهری بسیار موثر است چرا که نیازمند تغییر روال قبلی سیستم شهرداری در این مورد برای جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه در بخش خصوصی هستیم

وی افزود:  شهرداری ها به تنهایی قادر بانجام این کار نبوده و نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها بویژه صنعت و معدن، اصناف، جهاد کشاورزی و‌...می باشند.

فرماندار تالش با اشاره به تاکید نمایندگان در قانون برنامه ششم توسعه  اظهار کرد: سیاستی که دولت می تواند در حمایت از فعالیت های خرد اقتصادی و کسب و کارهای زود بازده در پیش گیرد تاثیرات مثبتی را بدنبال خواهد داشت.

مهدوی خاطرنشان کرد: در شرایطی که می توانیم ظرفیت عظیمی از فضای اشتغال شهرستان را به همین صنایع دستی و تولیدات متنوع ان اختصاص دهیم، نبود فضای مشخص برای ارائه و عرضه محصولات و عدم حمایت جدی از علاقه مندان به این صنعت،مانع تحقق این مهم گردیده است.

وی افزود: شهرداری ها می توانند در این مورد از حوزه اختیارات خود اقدامات موثری را انجام دهند چرا که صنایع دستی فضای قابل توسعه و تاثیرگذاری در سیستم اشتغال بومی و شهرستانی ایفا می کند

فرماندارتالش  با بیان اینکه در حال حاضر موضوعی مهمتر و اساسی تر از موضوع اشتغال جوانان نیست اذعان داشت: بخشی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و..ما ناشی از وجود معضل بیکاری است.از این رو همه دستگاه ها بایستی فضای سهل و آسان برای جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه در آنها را فراهم کنند و در این باب عزم جدی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه