English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خبر داد

احداث کارخانه کنستانتره آهن با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، کارخانه کنستانتره آهن به مساحت پنج هکتار با سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاران چینی و هرمزگانی در استان احداث می شود.

احداث کارخانه کنستانتره آهن با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در نشست مشترک با سرمایه‌گذاران کشور چین برای احداث کارخانه کنستانتره آهن در هرمزگان، با قدردانی از انتخاب استان هرمزگان به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری، توسط  سرمایه‌گذاران کشور چین، بیان داشت: روابط تجاری دو کشور ایران و چین روابط بسیار حسنه‌ای است و این روابط روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: کشور چین ازمعدود کشورهایی است که در دوران تحریم هم روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف داشت.

رئوفی تصریح کرد: پس از برجام و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیارخوبی در ایران و به ویژه استان هرمزگان برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به ویژه انرژی فراهم شده است و استانداری هرمزگان به ویژه معاونت اقتصادی به عنوان پشتوانه از متقاضیان داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری در طرح های سرمایه‌گذاری استان  حمایت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان ادامه داد: با توجه به اهمیت و تاثیر مهم جذب سرمایه‌گذاری در رونق تولید وافزایش اشتغال در هرمزگان، استاندار هرمزگان بر حمایت ازسرمایه‌گذاران داخلی وخارجی، کارآفرینان و کاهش بروکرارسی اداری برای سرمایه‌گذاران در استان تاکید ویژه‌ای داشته که این امر رویکرد مهم، آینده اقتصادی استان است.

وی اظهار داشت: روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و چین در حال رشد است و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌ها از جمله سرمایه‌گذاری کشور چین به تامین منافع و سود دو کشور منجر شود.

رئوفی خاطرنشان کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، کارخانه کنستانتره آهن به مساحت پنج هکتار با سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاران چینی و هرمزگانی در استان احداث می شود.

در ادامه این نشست مدیرکل جذب  و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان در خصوص راه اندازی کارخانه کنستانتره آهن، عنوان کرد: کارخانه کنستانتره آهن به مساحت نزدیک به پنج هکتار با همکاری مشترک سرمایه‌گذاران چینی و هرمزگانی احداث می‌شود که واگذاری زمین این کارخانه در مراحل پایانی قرار دارد.

مسعود پاکزاد افزود: کسب مجوزهای قانونی از سایر دستگاه‌های اجرایی استان در حال طی فرآیندهای قانونی است که به زودی  مجوزهای باقی مانده از سوی دستگاه های ذیربط صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این کارخانه در هرمزگان تصریح کرد: راه اندازی کارخانه کنستانتره آهن نقش بسیار مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان هرمزگانی دارد و قطعا هرمزگان با توجه به نقش ملی و بین المللی که دارد مقصد سرمایه‌گذاران خارجی بوده و می توان لقب استان بیزینس کشور را به آن داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه