English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

احداث مجتمع بهداشتی، درمانی، دارویی، توانبخشی و اداری هلال احمر در مهاباد

مراسم کلنگ زنی مجتمع بهداشتی، درمانی، دارویی، توانبخشی و اداری جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد برگزار شد.

 احداث مجتمع بهداشتی، درمانی، دارویی، توانبخشی و اداری هلال احمر در مهاباد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: بر اثر نیاز سنجی، پروژه سه هزار و500 متری درمانگاه مهاباد تبدیل به شش هزار و 500متر زیربنا با اضافه شدن پروژه ساختمان اداری و مهمانسرا شد که به عنوان یک مرکز تشخیصی درمانی، توانبخشی و فیزیوتراپی فعالیت خواهد کرد.

دکتر محمودی گفت: در روزهای اخیر خوشبختانه جمعیت هلال احمر پروژه های مختلفی را کلنگ زنی کرده که اعتبار تمامی آنها از قبل تامین شده است و مبلغ آن واریز گردیده، یعنی پروژه ای را کلنگ زنی کرده ایم که قبلا هزینه آن تامین شده است.

وی ادامه داد: پروژه انبار امدادی 300 متری شهرستان چالدران که 3 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است، پروژه کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای سلماس که همکاران و امدادگران این شهرستان به مدت 12 سال در یک کانکس مشغول به خدمت صادقانه بودند، پروژه کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید کلانتری ارومیه و امروز یکی از پروژه های مهم درمانی کشور در شهرستان مهاباد شروع می شود.

امام جمعه مهاباد: از زحماتی که نیروهای توانمند حلال احمر در همه زمینه ها کشیده و در همه صحنه ها حضور پیدا می کنند، تشکر و قدردانی می کنم. از زحمات جناب آقای قریشی و همکارانشان کمال تشکر را دارم و از خداوند متعال خواستارم مدیرعامل هلال احمر استان و تمام همکاران دیگر ایشان را در زمینه خدمت به کشور عزیزمان یاری بفرمایند.

دکترشجاعی فرمانده شهرستان مهاباد: مهاباد دارای ۲۳۷هزار نفر طبق آمار سال۱۳۹۵ جمعیت دارد، جمعیت شهری مهاباد ۱۶۸هزار نفر بوده و جمعیت روستایی آن حدودا ۶۹هزار نفر می باشد، همچنین این شهرستان دارای ۱۹۶روستا بوده و ۷% مساحت استان از لحاظ جغرافیایی را دارا است و ۲هزار و ۶۵۲ کیلومترمربع وسعت دارد.

وی گفت: شهرستان مهاباد از لحاظ سیاسی-اجتماعی شهر پرآوازه ای است و این آوازه نه فقط در ایران بلکه در جهان پیچیده و نه بخاطر موقعیت جغرافیایی بلکه به دلیل وجود شخصیت های بزرگی که تاثیرگذار بوده اند در تاریخ ایران.

مهاباد مرکز سازمان های مردم نهاداست، همچنان که در هلال احمر حضور ویژه و خاصی دارند. ۱۶سازمان مردم نهاد زیست محیطی،۵۲ سازمان مردم نهاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

تعداد جوانانی که در هلال احمر فعالیت می کنند بسیار زیاد است، هلال احمر و نیروهای امدادی مهاباد از یک سازمان یافتگی ویژه ای برخوردار هستند و قدرت در سازمان یافتگی است که این باعث شده کار خود را بی کم و کاست انجام دهند.

و به همین علت می طلبد و بجا و به حق است که این پروژه عظیم که در اینجا کلنگ زنی خواهد شد شایسته این مردم فکور و سازمان های مردم نهاد و جوانان هلال احمر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال ایران گفت: در این 6 ماه بیشترین سفرم به شهرستان مهاباد بوده به تعداد 3 سفر که باعث خوشحالی بنده است که انشاالله به همت مسئولان بتوانیم هرچه زودتر پروژه درمانی این شهرستان را کلید بزنیم.

دکتر احمدی اظهار کرد: این پروژه به مساحت زیربنای شش هزار و 500 متر در 5 طبقه شامل درمانگاه های عمومی و خصوصی و مرکز همودیالیز، مرکز تصویر برداری و پزشکی هسته ای، آزمایشکاه داروخانه مهمانسرا و یک بخش اداری برای همکاران جمعیت هلال احمر مهاباد منظور شده که طی مدت 20 ماه امیدواریم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: این پروژه می تواند به عنوان نماد شهرستان مهاباد استفاده شود از این رو مشغول حل و فصل بعضی از مشکلات و مسائل فی ما بین هستیم، و در سراشیبی قرارگرفته ایم که هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال ایران ادامه داد: امیدوارم که تمامی مسئولین مرتبط با این پروژه چه در شهرستان مهاباد و چه در ستاد هلال احمر استان آذربایجان غربی، با همت بالا و همکاری خود تلاش کنند تا در موعد مقرر بتوانیم به نتیجه رسیده و از این پروژه بهره برداری کنیم.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: از تمامی مدیرانی که وقت گذاشته و در این پروژه همکاری کرده اند تشکر می کنم که توانسته اند چنین مجموعه ای را در کنار ه فراهم آورده و به رسالت شغلی خود در هلال احمر عمل کرده اند، هلال احمر وظیفه اش کمک رسانی و امداد، آموزش، پیشگیری از خطرات بدون در نظر گرفتن ملیت، دین، گرایش ها سیاسی است.

فلاح افزود: هلال احمر تمام هدفش کمک به ساخت جامعه ای سالم است، همه اولیا و اوصیای خداوند متعال برای ساختن جامعه ای سالم آمده اند و هلال احمر نیز در همان راستا سعی دارد قدم بردارد. جامعه ای سالم به منزله پل و معبری برای به سعادت رسیدن تک تک افراد است

وی اظهار کرد: در جوامع نا سالم امکان به سعادت رسیدن انسانها فوق الاده کم است، درجوامعی که مردم از هر حیص دغدغه ای نداشته باشند، دغدغه مادی و فقر نداشته باشند فکر انسان آزاد می شود،

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت ادامه داد: هلال احمر در این رابطه قدم های خوبه برداشته و از دکتر محمودی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی تشکر ویژه ای دارم که این گام هارا بلند تر و استوارتر کرده است. به هیچ قومیت و ملیت و مذهب و گروه خاصی ارجهیت نداده و نخواهد داد، چون همه مثل هم هستند به همین جهت این مکان را انتخاب شده تا بزرگترین پروژه ساختمانی در زمان مسئولیت خودشان شروع به ساخت کرده اند.

دکتر جمال الدینی اظهار کرد: با توجه به صحبت های جناب آقای شجاعی، این تنوع و این تاریخچه و شهری که همیشه پابرجا و آباد است به وسیله بزرگانش، این یعنی حضور داوطلبان، یعنی فلسفه جمعیت هلال احمر.

سازمان هلال احمر این سرمایه اجتماعی را مدیون این اعتماد و مشارکت و حضور است، حضوری که تابع یک زمان خاص نیست و یک پیوستگی در این حضور وجود دارد و فقط یک همبستگی نیست و هرچه بتوانیم این سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم در مدیریت بحران و مدیریت خطر موفق تر خواهیم بود.

ما باید برای مردم خدمات قابل لمس طراحی کنیم، چون جمعیت هلال احمر نگران سرمایه اجتماعی خود است. اگر سرمایه اجتماعی هلال احمر ارتقا پیدا کند، می توان از حلقه چرخه مسئولیت پذیری اجتماعی، سرمایه اجتماعی، سرمایه اقتصادی، حداقل ۲ تا ۳برابر منابع خود را از مردم تامین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه