English

توزیع بسته های آموزشی "مهرانه" کودکان کار هرمزگان

در راستای اجرای طرح مهرانه و در آغازین روزهای بازگشایی مدارس بسته های آموزشی و بهداشتی در مقاطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه بین 105 کودک کار و خیابانی دختر و پسر توزیع شد.

توزیع بسته های آموزشی "مهرانه" کودکان کار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان، در این مراسم معاون امور اجتماعی بهزیستی استان هرمزگان اظهار داشت: از دیدگاه جامعه شناسان،  مسائل اجتماعی از جمله فقر محصول کارکرد نا مناسب جامعه و ساختارهای نادرست اقتصادی است.

وی تصریح کرد : سازمان بهزیستی با راه اندازی مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بصورت روزانه از ظرفیت موسسات مردم نهاد به پدیده کودکان کار و خیابانی بصورت ویژه توجه نموده است.

زهرا دارابی افزود: رویکرد این مرکز بصورت ارائه خدمات روانی اجتماعی و تخصصی مددکاری روانشناسی ، پزشکی ، پرستاری و حقوقی می باشد .

وی رویکرد خانواده محور مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده با تاکید بر تحصیل و آموزش کودک را از مهمترین رویکردها دانست و عنوان کرد : این رویکرد زمینه ساز ایجاد بستر مناسب جهت بازگشت به زندگی سالم است.

دارابی اضافه کرد: در این رویکرد ، با توجه به اصل توانمندسازی تلاش جهت افزایش فرصت و امکانات مورد نیاز رشد و پرورش کودک و ارتقای توانایی و مهارتهای آموزشی ، اجتماعی و حرفه آموزی کودک یا خانواده مور تاکید می باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان افزود : به همین منظور با توجه به ضرورت تاکید برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل بهزیستی استان هرمزگان برای 105 کودک کار و خیابانی دختر و پسر بسته های آموزشی و بهداشتی تحت عنوان "طرح مهرانه" در مقاطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه با سرانه 3 میلیون ریال تهیه و در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه