English

نهضت مهارت محوری در مدار سما واحد رشت/ مهارت آموزی در دستورکار مدارس سما واحد رشت

زنگ مهر و مقاومت با حضور دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در مدارس سما واحد رشت طنین انداز شد.

نهضت مهارت محوری در مدار سما واحد رشت/ مهارت آموزی در  دستورکار مدارس سما واحد رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا امیر تیموری اظهارکرد: تقارن شروع سال تحصلی جدید با ایام محرم و هفته دفاع مقدس، جا دارد یاد کنیم از دلاورمردانی که با دلاوری های خودشان این آرامش الان را برای ما به ارمغان آوردند.

امیر تیموری در جمع والدین دانش آموزان با بیان اینکه انشالله یکایک این دانش آموزان آینده درخشانی داشته باشند گفت: از اینکه فرزندان خود را به ما سپردید ممنونیم و از اینکه دانش آموزان، مدارس سما را به عنوان محل تحصیل انتخاب کردند تشکر می کنیم.

امیر تیموری با بیان اینکه متاسفانه فرستادن دانش آموزان به دانشگاه و ادامه تحصیل  در تحصیلات تکمیلی باب شده است گفت: این مسیر متاسفانه غلطی که ظرف چند سال اخیر آموزش عالی به سمت ان هدایت شده، الان ما را به نقطه ای رسانده است که اشتباه کردیم.

وی افزود: در تمام دنیا به ازای یک مهندس متوسط بین هشت تا ده تکنسین وجود دارد، ولی در ایران این موضوع بر عکس است به ازای هر ده مهندس یک تکنسین داریم و افراد صاحب مهارت و آچار بدست کم داریم.

دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه همه ما علاقمند به فرستادن فرزندان خود به دانشگاه هستیم اظهار کرد: این تفکر نا صحیحی است  که در رابطه با فرزندان خود داریم.

وی افزود: ما نیاز به یک بازنگری و انقلاب  در تفکر خودمان و در آموزش عالی داریم و باید اجازه دهیم فرزندان مان از همین شرایطی که الان دارند مسیر زندگی خودشان را انتخاب کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه مهارت محوری نکته ای مهمی است که باید اجازه دهیم دانش آموزان به  آن سمت حرکت کنند خاطر نشان کرد: مدارس سما وارد عرصه جدیدی از فعالیت شده و نهضت مهارت محوری در دو سال اخیر در دستور کار مدارس سما قرار گرفته است.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد:  امیدواریم این انقلاب در دانشگاه های خودمان داشته باشیم که اگر دانشگاه محصولی تولید می کند این محصول دغدغه ی شغلی نداشته باشد و از همان ابتدا دانشجو به سمت مهارت آموزی و مهارت محوری حرکت کند.

امیر تیموری گفت: این اتفاق در مدارس سما افتاده و با اطمینان خاطر اعلام می می کنیم که با حمایت و استفاده از تجربیات شما والدین، مهارت محوری در  دستورکار مدارس سما قرار خواهد گرفت و ما مانند شما  والدین محترم،  دلسوز آینده فرزندان شما هستیم.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: «دمت همه ی دانش آموزان عزیز و اولیا محترم که افتخار دادند و در این جمع حضور دارند و همچنین همکاران محترم که تمام ایام سال در مدرسه حضور داشتند و کار را برای سال جدید آماده کردند تقدیر و تشکر می کنم.

رحمت علی صابری حقایق با بیان اینکه تقارن سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس جای خوشبختی است گفت: خیلی از پدران و دبیران محترم خودشان جزئی از ایثارگران هستند و در دفاع مقدس حضور داشتند و لازم است به نحو مطلوب و شایسته این حضور و رشادت های آنان برای نسل جدید تبیین شود.

وی افزود: شروع سال تحصیلی جدید و تقارن با ایام سوگواری محرم با پاسداشت مقام بلند حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، انشالله بتوانیم فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را بین دانش آموزان رواج دهیم.

صابری با بیان اینکه رسالت اولیه ما کیفیت آموزش در مدارس سما است گفت: مدیریت مدرسه هدایت تحصیلی دانش آموزان را به عهده دارد و مراقب است نحوه درس خواندن انان به سمتی پیش برود که دانش اموزان در تمام فعالیت های علمی،پژوهشی و پرورشی از قابلیت های خوبی برخوردار باشند.

معاون سما واحد رشت با تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزشی خاطر نشان کرد: این تعهد و وظیفه ما است که کیفیت آموزشی به نحوی باشد که دانش اموزان هیچ نیازی به کمک های جانبی، حتی در منزل نداشته باشند.

وی افزود: در نظر داریم در مدارس سما یک اتاق فکر از اولیاء دانش اموزان تشکیل دهیم تا اولیاء کمک بیشتری به مدرسه کنند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان ادامه داد: مدل موفقیت فردی  دارای هشت بعد است که یکی از آنها آموزش است و سایر ابعاد شامل معنویات، مهارت، بهداشت و سلامت، وجهه اجتماعی، اوقات فراغت، خانواده، ارتباطات ووضعیت مالی  است که هر کدام از این ابعاد دارای اهمیت مربوط به خود است و سما با فراهم نمودن زیر ساخت های مورد نظر شرایطی فراهم می کند تا دانش آموزان ابعاد موفقیت فردی را بدست آورند و به عنوان یک انسان کامل وارد جامعه شوند.

صابری حقایق با بیان اینکه امسال در حوزه مهارت بحثی تحت عنوان نهضت مهارت محوری در مدارس سما سراسر کشور مطرح است تصریح کرد: به یاری خداوند تلاش خواهیم کرد که هر یک از دانش اموزان و دانشجویان با توجه به علاقه خود تا پایان سال یک  حرفه و مهارت را که برای اینده شغلی و زندگی آنان  مفید باشد کسب کنند.

همچنین در این مراسم زمین چمن مصنوعی فوتسال دبیرستان دوره اول پسران سما واحد رشت با حضور علیرضا امیر تیموری رییس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان، رحمت علی صابری حقایق دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان، ابراهیم باوفا رییس آموزشکده سما واحد رشت و جمعی از مدیران، دبیران و معلمان و اولیای دانش اموزان افتتاح شد.

گفتی است؛ بیش از 1500 دانش آموز در مدارس سما واحد رشت از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در سال تحصیلی 97-1396 مشغول به تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه