English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

تخریب انسانی منابع طبیعی در استان گلستان نگران‌کننده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ما امکانات زیادی فراهم میظ۳کنیم اما چالش جهانی که در کشور و استان گلستان هم وجود دارد و نگران کننده است, تخریب منابع طبیعی توسط انسان است.

تخریب انسانی منابع طبیعی در استان گلستان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری موج ، ابوطالب قزلسفلو, ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی حوزه آبخیز اوغان شهرستان گالیکش اظهار داشت: در نظر داریم تا تغییر رویکرد و ایجاد توسعه پایدار از تخریب منابع طبیعی توسط انسان جلوگیری کنیم, زیرا تخریب انسانی چالش بزرگی است که همه جهان را نگران کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان افزود: باید نگاه قانون‌گذاری و مدیریتی و دستگاه اجرایی اصلاح شود و همه در برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی گام بردارند و این امر مختص اداره منابع طبیعی نباشد.

قزلسفلو یادآور شد: ما با هدف توسعه، اعتبارات زیادی را صرف می‌کنیم ,اما خروجی کار آنچه که تعریف کردیم نیست و این نگران‌کننده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاکید کرد: علت همکاری ما با UNDP, استفاده از تجارب کشورهای بین المللی و کمک در جهت ترزیق اعتبارات برای اجرای پروژه‌های حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

قزلسفلو گفت: تخریب منابع طبیعی مرز و سرزمین نمی‌شناسد و در سطح بین المللی این امر در حال پیگیری است و باید اهمیت این موضوع در سطح کشور فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: ما پروژه‌های مهم چند میلیاردی را اجرا کردیم و اگر این پروژه‌ها کوچک به نظر می‌رسد اما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در مقیاس بین‌المللی مطرح شود.

حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش هم در این مراسم اظهار داشت: طرح‌های خوبی در راستای ترسیب کربن در دست اقدام است و بستر لازم برای شکوفایی ارتقاء سطح درآمد روستاها خواهد بود.

فرماندار شهرستان گالیکش افزود: حفظ منابع طبیعی, حفظ خاک, آب, زندگانی و آینده بشر است و ما باید ضمن حفظ این عرصه‌ها, این سرمایه ملی را به نسل آینده انتقال دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه