English

سردارمحمدحسین رجبی:

اصلی ترین مشکل کردستان عدم توسعه یافتگی است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اقتدار کشور، گفت: قدرت دفاعی کشور در شرایط فعلی در تمامی نیروهای مسلح کشور از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مرزبانی متبلور است و به نظرم اصلی ترین مشکل کردستان عدم توسعه یافتگی است.

اصلی ترین مشکل کردستان عدم توسعه یافتگی است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز درنشست خبری با رسانه های استان، اظهار داشت: دفاع مقدس برای ملت ایران ارزش زیادی دارد چون با تمام وجود از ارزش‌ها و کشور خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه در شروع دفاع مقدس در سال 59 یک شور انقلابی، معنوی و دینی برگرفته از مرجع دینی به خاطر دفاع از ارزش‌های اسلام در کشور ایجاد شده بود، گفت: پاسداشت اعتقادات دینی بود که ما را در این دفاع مقدس و درگیری نابرابر پیروز کرد.

به گفته فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان، جوانان ما با تکیه به باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی توانستند در این هشت سال جنگ با روشن‌بینی و بصیرت جلوی دشمنان ایستادگی کردند و این بود که ما به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه از دیگر ارزش‌های دفاع مقدس ما تبعیت از ارزش‌های دینی بود، عنوان کرد: در آن زمان تنها مسئله‌ای که جوانان و مردم ما به آن فکر می‌کردند، شهادت در راه ارزش‌های اسلامی بود.

سردار رجبی اذعان داشت: امام راحل در آن زمان فتوا دادند که جهاد واجب کفایی است و باید به قدر کفایت به جبهه رفت و اگر به خاطر چنین فتوایی نبود شاید مناطق جنگی گشایش این حجم عاشقان به دفاع از ارزش‌های انقلاب و دلدادگان امام را نداشت.

وی عنوان کرد: در این جنگ ما به ظاهر در مقابل یک کشور عراق بودیم اما ابرقدرت‌های شرق و غرب و کشورهای هم‌پیمان آنها در وجود صدام علیه کشور ما ظاهر شده بودند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در جنگ تحمیلی در یک طرف ۵۶ کشور دنیا و در سمت دیگر یک کشور با داشتن پشتوانه ایمان و اعتقادات دینی بود ولی با گذشت هشت سال جنگ تحمیلی با تکیه بر همین ایمان، ملت ایران در برابر این ابرقدرت‌ها ایستاد و حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان نیفتاد.

وی در ادامه، وحدت رویه را از مهم‌ترین درس‌های تاریخی دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: قدرت بازدارندگی کنونی ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی به دست آمد.

سردار رجبی با بیان اینکه به این دستیابی به این سطح از خودباوری، امکان و تجهیزات در کشور از برکات دفاع مقدس است، اظهار کرد: نمونه توانمندی نیروهای مسلح در کشور ما نشاندن پرنده دشمنان در خاک ایران بود که این کار بسیار حساس و مهمی بود.

به گفته وی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت و نهادینه‌کردن فرهنگ جهاد از مهم‌ترنی اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس برای کردستان از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که ما در ین استان در دو جبهه به مقابله با دشمنان می‌پرداختیم، افزود: این وطن دوستی و علاقه مردم به فرهنگ، اعتقادات و ارزش‌های انقلابی را می‌رساند که بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: مردم کردستان هم در برابر ضدانقلابی که ارزش‌های انقلاب و توسعه استان کردستان را هدف قرار داده بودند و هم در برابر دشمنان بعثی ایستادگی و غیور مردان با گذشت از جان و مال خود به پیروزی رسیدند.

سردار رجبی در ادامه گفت: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به منظور یادآوری افتخارات و فداکاری‌های بزرگ و ثبت بخشی از تاریخ پرافتخار کشور است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان اضافه کرد: دفاع مقدس در تاریخ کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد که نباید فراموش شود و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بخاطر جلوگیری از فراموشی خاطرات و ایثارگری‌های این دوران است.

وی با بیان اینکه سپاه یک سری اقدامات قبل از دفاع مقدس داشته‌ است، گفت: اقدامات سپاه و برنامه‌هایی که در این هفته اجرا می‌شود به هفته دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود و در طول سال به صورت مستمر اجرا می‌شود.

به گفته سردار رجبی، یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و چشمگیر سپاه برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد بود که در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد و در سال آینده نیز یک اقدام فرهنگی بزرگ با عنوان کنگره 5400 شهید کردستان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: هرچند ما نمی‌توانیم در طراز ایثار و از خود گذشتگی شهدا برنامه‌ای اجرا کنیم، اما هر کس در سطح توان خود باید در این راستا گام بردارد و با قلم، قدم و کلام خود در مسیر پاسداشت ایثار و از خودگذشتگی شهدا گام بردارد.

وی ابراز امیدواری کرد، هفته دفاع مقدس امسال نیز در سطح بسیار بالایی برگزار شود و جوانان ما در این هفته با بخشی از ایثارگری شهدا و کارهایی که این ملت بزرگ در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داده‌اند، بیش از گذشته آشنا شوند.

تا زمانی که مسوولان از میز خود جدا نشوند عمق محرومیت کردستان را درک نمی‌کنند

فرمانده سپاه کردستان اذعان در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند توسعه در استان در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: بسیار علاقه دارم توان سپاه را به سمت توسعه کردستان سوق دهم چون به نظر من اصلی‌ترین مشکل استان کردستان عدم توسعه‌یافتگی است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم اقداماتی که در راستای توسعه استان صورت گرفته است را نادیده بگیرم، چون اقدامات خوب و قابل تقدیری انجام شده که البته این وظیفه‌ای است که انجام گرفته است.

سردار رجبی با بیان اینکه این همه کاری نیست که باید در روند رفع محرومیت در این استان انجام شود، گفت: تا زمانی که مسوولان ما از پشت میزهای خود بلند نشوند و به مناطق محروم سری نزند عمق محرومیت در این استان را درک نخواهند کرد.

به گفته وی، امروز خدماتی که در شهر سنندج ارائه می‌شود پاسخگوی نیاز نصف جمعیت آن است و از سوی دیگر عدم خدمات‌رسانی بر اساس نیاز در روستاها موجب افزایش نرخ مهاجرت و در نتیجه ایجاد مناطقی مانند نایسر است.

سردار رجبی با بیان اینکه در راستای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان سپاه تمام توان خود را به کار گرفته است، گفت: کارهای خوبی در این راستا با کمک اعتبارات کشوری و استانی سپاه بحث محرومیت‌زدایی و غیره با بهره‌گیری از ظرفیت بسیجیان در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه