English

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان مطرح کرد

سازش بیش از ۳۵.۸ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان گلستان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان از سازش بیش از ۳۵.۸ درصد پرونده‌‌های ورودی به شعب شوراهای حل اختلاف استان گلستان در ۵ ماهه امسال خبر داد.

سازش بیش از ۳۵.۸ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، به‌نقل از روابط‌عمومی شورای حل اختلاف گلستان، احمد جعفری با اشاره به ورود بیش از 34 هزار و 700 پرونده در 5 ماهه اخیر به شعب شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: در مدت زمان مشابه پارسال 32 هزار و 511 پرونده به شعب شورا وارد شده که در مقایسه با آمار امسال 6.9 درصد رشد داشته است.

وی با توجه به افزایش 11.3 درصدی صلح و سازش در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مناسب شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.

جعفری گفت: از مجموع 34 هزار و 745 پرونده‌ای که در این 5 ماه به شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی ورود کرده‌اند، بیش از 35 درصد با تلاش اعضا و کارکنان شورا به سازش ختم شد. 46 شعبه ویژه صلح و سازش در حوزه‌های قضایی استان گلستان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف رای صادر نمی‌کنند، گفت: شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف کار سازش در پرونده‌هایی که روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها به آنان ارجاع می‌دهند را انجام می‌دهند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های ورودی در این پنج ماه 34 هزار و 343 پرونده مختومه شده که نسبت به سال 95، 8 درصد رشد را نشان می‌دهد. در پرونده‌هایی که با سازش طرفین دعوا مختومه می‌شوند، احتمال تنش و تشکیل پرونده‌های احتمالی بعد از صدور حکم کاسته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه