English

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان

بیش از ۴۴ درصد از پرونده‎های شورای حل اختلاف استان گلستان به سازش ختم شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان از سازش بیش از ۴۴ درصد پرونده‎های ورودی به شعب شوراهای حل اختلاف استان گلستان در ۳ ماه نخست خبر داد.

بیش از ۴۴ درصد از پرونده‎های شورای حل اختلاف استان گلستان به سازش ختم شد

به گزارش خبرگزاری موج به‌نقل از روابط‌عمومی شورای حل اختلاف گلستان، احمد جعفری با اشاره به ورود بیش از 7 هزار و 100 پرونده در 3 ماه گذشته به شعب شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: در مدت زمان مشابه پارسال 6 هزار و 641 پرونده به شعب شورا وارد شده که در مقایسه با آمار امسال 7.3 درصد رشد داشته است.

وی با توجه به افزایش 16.2 درصدی صلح و سازش در 3 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مناسب شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: از مجموع یک‌هزار و 914 پرونده‌ای که در این 3 ماه به شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی ورود کرده‌اند، بیش از 44 درصد با تلاش اعضا و کارکنان شورا به سازش ختم شد.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان افزود: 46 شعبه ویژه صلح و سازش در حوزه‌های قضایی استان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف رای صادر نمی‌کنند، گفت: شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف کار سازش در پرونده‌هایی که روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها به آنان ارجاع می دهند را انجام می‌دهند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های ورودی در این 3 ماه 7 هزار و 136 پرونده مختومه شده که نسبت به سال 95، 8.3 درصد رشد را نشان می‌دهد. در پرونده‎هایی که با سازش طرفین دعوا مختومه می‎شوند، احتمال تنش و تشکیل پرونده‎های احتمالی پس از صدور حکم کاسته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه