English

محمدفلاحی:

دو هیات برای تحقیق و بررسی کشته شدن دو کولبر به بانه سفر کرده اند

فرماندار بانه از مرگ دو کولبر بانه‌ای به شدت ابراز تاسف کرد و گفت: دو هیات تحقیق و بررسی برای پیگیری این پرونده به بانه سفر کرده‌اند و با تحقیقات میدانی، به جد در حال پیگیری این جریانات هستند که نتیجه نهایی به مردم گزارش داده خواهد شد.

دو هیات برای تحقیق و بررسی کشته شدن دو کولبر به بانه سفر کرده اند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، محمد فلاحی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به دو خانواده کولبر کشته شده در این شهرستان، اظهار داشت: از زمان تصدی‌گری پست فرمانداری بانه همواره تلاش بر این بوده تا در کنار تجاری‌بودن بانه این شهر به لحاظ توریستی و گردشگری و صنایع دستی نیز در سطح کشور مطرح شود.

فرماندار بانه به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: احیای شال آرمرده و بز مرغز و گسترش کشاورزی و تشویق به دامداری و دعوت از سرمایه‌گزاران در  این راستا صورت گرفته است.

ادارات بانه  باید از روزمرگی خارج شوند 

وی همچنین روزمرگی سیستم اداری را از آسیب‌های جدی ادرات  موجود در شهرستان بانه دانست و افزود: باید انگیزه کار و تلاش و خلاقیت در کار مندان ادارات ایجاد شود و علت روز مرگی نیز  شناسایی و برای آن راه چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

فرماندار نماینده قانونی قوه مجریه است  

فلاحی در ادامه به جریانات اخیر بانه اشاره کرد و ادامه داد: فرمانداری نماینده قوه مجریه است و حضور فرماندار در مرز و دستور به کشتن یا توقیف اشخاص در حیطه کار فرماندار نیست بلکه هنگ مرزی وظیفه نگهبانی از مرز را برعهده دارند.

وی وظیفه حراست از مرز را مربوط به هنگ مرزی دانست و عنوان کرد :در شب کشته شدن کولبرها حتی من در شهرستان بانه نبودم و در همایش فرمانداران در سنندج به سر می‌بردم.

فلاحی همچنین  یکی از مشکلات شهرهای کوچکی همچون بانه را همه کاره بودن فرماندار از طرف مردم دانست و گفت: طبق وظایف تعریف شده و در چهارچوب روال قانونی خودم کار انجام می‌دهم و سلسله مراتب فرماندهی و نظامی با سیستم فرمانداری فرق خواهد داشت.

فضاسازی در جریانات اخیر صحت نداشته است 

وی همچنین رویدادهای اخیر را مربوط به  فضاسازی جریان‌های خاصی در سطح شهر دانست که از مردم برای مقاصد خود استفاده می‌کنند و در ادامه  نیز افزود: با توجه به ابهامات و شایعه‌های پیش‌آمده از جمله اینکه  فرماندار شبانه از بانه گریخته است، به هیچ وجه صحت نداشته و ندارد و من در کنار همکارانم سعی در آرام کردن اوضاع و مدیریت بحران را برعهده داشتیم.

فرماندار بانه در ادامه این نشست از مرگ دو کولبر به شدت ابراز تاسف کرد و خاطر نشان ساخت: دو هیات تحقیق و بررسی برای پیگیری این پرونده به بانه سفر کرده‌اند و با تحقیقات میدانی، به جد در حال پیگیری این جریانات هستند که نتیجه نهایی  به مردم گزارش داده خواهد شد.

تمامی دستگیرشدگان از زندان آزاد شدند 

فرماندار بانه همچنین گفت: تمامی دستگیرشدگان حوادث بانه با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

وی همچنین از مردم بانه به خاطر سوءتفاهم‌های پیش‌آمده عذرخواهی کرد و ادامه داد: از منافع مردم بانه همیشه و با تمام توان دفاع خواهم کرد و از سپاه و نیروی انتظامی هم به خاطر حضور به موقع در صحنه بسیار سپاسگذارم.

کارت کولبران ساماندهی می‌شود 

فلاحی از  صدور کارت کولبری الکترونیکی زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و صدور کارت کولبری الکترونیکی دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند نخواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه