English

رئیس حوزه علمیه اصفهان در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان:

تقوا و عدالت دو بال مورد نیاز یک طلبه است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ایجاد عدالت در مسیر طلبگی بسیار مهم است، گفت: هر امام جماعت، هر مبلغ، هر مرجع تقلید و طلبه ای باید تقوا و عدالت داشته باشد.

تقوا و عدالت دو بال مورد نیاز یک طلبه است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تقدس والای عمامه گذاری عنوان کرد: بنده معتقدم امام زمان(عج) اجازه عمامه گذاری را برای طلاب صادر می کنند.

وی با بیان اینکه طلاب باید کوشش کنند تا به شناخت در دین دست یابند اظهار کرد: امر شناخت محقق نمی شود مگر اینکه طلبه دارای تقوا و جهاد با نفس باشد.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه عالم بی عمل در جهنم است و جهنمیان از بوی تعفن او به ستوه می آیند ابراز کرد: عالم گناهکار گناهش از همه کس بدتر است.

وی با تاکید به ضرورت تحصیل علم و تقوا برای طلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در سخنرانی، فرمودند، شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه انتظار انقلاب از امت است.

این مرجع عالی قدر با بیان اینکه تقوا برای یک طلبه باید در همان ابتدای تحصیل ملکه شود و ایجاد عدالت در مسیر طلبگی بسیار مهم است عنوان کرد: هر امام جماعت، هر مبلغ، هر مرجع تقلید و طلاب باید تقوا و عدالت داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان به طلاب توصیه کرد: رابطه خود را با امام زمان حفظ کنید چراکه هر طلبه ای که رابطه اش با امام زمان خوب باشد و خوب درس بخواند، امام او را تنها نمی گذارد و در همه حال یاریش می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه