English

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

تشکیل ۵۱۳ تعاونی در دولت تدبیر و امید در هرمزگان / ایجاد اشتغال برای بیش از ۷ هزار نفر

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 513 تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، خدمات و کشاورزی تشکیل شده است.

تشکیل 513 تعاونی در دولت تدبیر و امید در هرمزگان / ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی سلیمی در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان هرمزگان افزود: با تشکیل این تعداد تعاونی زمینه اشتغال بیش از 7 هزار نفر فراهم شده است.

وی مجموع تعاونی های فعال استان را حدود سه هزار تعاونی و مجموع اشتغال ایجاد شده توسط آنان را 69 هزار نفر ذکر و اضافه کرد: بیشترین تعاونی ها در زمینه خدمات فعالیت دارند.

وی، تعیین تکلیف تعاونی های مشکل دار، راه اندازی تعاونی های توسعه و عمران و اجرای طرح تعاون روستا را از جمله برنامه های بخش تعاون در راستای ایجاد اشتغال، تولید و رشد اقتصادی نام برد.

 سلیمی، توسعه نیافتگی فرهنگ تعاون و عدم دسترسی به منابع مالی را  از عمده مشکلات تعاونی های استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان بیان داشت: پس از اعلام فراخوان، 479 شرکت تعاونی و اتحادیه برای شرکت در سامانه اینترنتی دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان در بخشهای مختلف ثبت نام کرده اند که بر اساس محورهای انتخابی، 21 شرکت تعاونی برتر پس از بررسی های لازم از سوی تیم داوری، انتخاب و در این مراسم تجلیل شدند.

برخورداری از ترازمالی مثبت، وجود کمترین میزان نارضایتی از تعاونی، مدیریت مشارکتی، دارا بودن استاندارد های لازم در ساختار و اداره تعاونی، برخورداری از حد مطلوب و مناسب خدمات و تولید از ویژگیهای تعاونی های منتخب بود.

سهم 7 درصدی تعاون از اقتصاد کشور

در این آیین همچنین شفیعی نماینده تعاونگران استان گفت: در سیاست های اصل 44 قانون اساسی مقرر شده که سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد که در حال حاضر، سهم این بخش 7 درصد است.

وی، عدم فرهنگ سازی مناسب، نبود هماهنگی بین دستگاههای ذیربط، محدودیت مالی و اعتباری، ساختار مدیریتی نامناسب را از جمله عواملی ذکر کرد که سبب محقق نشدن این امر شده است.

وی از تولید لوله های خونگیری تحت خلا و تولید سرم در شهرستان رودان خبر داد و گفت: با راه اندازی آن در فاز اول زمینه اشتغال 100 نفر فراهم می شود. وی همچنین خواستار تسهیلات با بهره پایین در این خصوص شد.

 توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون و ارتقاء جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه ومسولان و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی، تولیدی با هدف ارتقاء وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

11 تا 17 شهریور امسال بنام هفته تعاون نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه