English

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان خبر داد:

قرن بیست و یکم ، قرن وقوع خشکسالی و سیلاب است

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در جلسه کارگروه طوفان و بلایای جوی و اقلیمی گفت: افزایش شدت بارش ها و تغییر الگوهای بارش از عوامل موثر در وقوع پدیده سیل در کشور است .

قرن بیست و یکم ، قرن وقوع خشکسالی و سیلاب است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، نوید حاج بابایی با اشاره به اهمیت مدیریت و کنترل سیل در مناطق شهری گفت : مدیران شهری با اجرای سیاست های درست و جلوگیری از تخریب حریم مسیل ها و نظارت بر اجرای پروژه های شهری در حریم رودخانه ها می توانند کمک قابل ملاحظه ای در کاهش خسارت ناشی از وقوع سیل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در پیش بینی سیل پیش بینی ها و توصیه های هواشناسی باید در کنار اطلاعات هیدرولوژی و منابع آبی تلفیق گردد تا کارآمدتر شوند  افزود : با شناسایی مناطق مستعد وقوع سیل و آمادگی قبلی می توان خسارات ناشی از آن را به حداقل رساند.

مهندس شیروانی رئیس گروه مطالعات و ایمنی مدیریت بحران استانداری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: تاکید مدیریت بحران استان بر پیشگیری و کنترل مخاطرات جوی می باشد.

مهندس سقائیان کارشناس آب منطقه ای استان سامانه ملی پایش سیلاب و شناسایی نقاط سیل خیز را از اقدامات آب منطقه ای برای مدیریت سیلاب خواند و افزود : تهیه اطلس تصرفات و برنامه های بسترهای سیل خیز ، حفاظت از بستر و حریم رودخانه ها و رفع تجاوزات ، لایروبی و پاکسازی رودخانه ها و مسیل ها و شناسایی 47 هزار کیلومتر مربع مناطق امن از دیگر اقدامات این شرکت برای پیشگیری و مدیریت سیل و سیلاب است.

لیاقتی کارشناس منابع طبیعی استان  نیزدر این جلسه 40 درصد بحران های دنیا را ناشی از سیل خواند و افزود : ایران رتبه دهم مناطق سیل خیز دنیا را به حود اختصاص داده است.

لیاقتی گفت: عوامل موثر مهم در وقوع سیل در ایران شامل تخریب حریم رودخانه ها ، عدم نفوذپذیری زمین و بارش های ناگهانی ناشی از تغییرات جوی می باشد.

وی افزود: عوامل موثر مهم در وقوع سیل در ایران شامل تخریب حریم رودخانه ها ، عدم نفوذپذیری زمین و بارش های ناگهانی ناشی از تغییرات جوی می باشد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه