English

برگزاری دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمانشاه

دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: جریان حرکت ادبیات در کشور باید با توجه به نیازهای جامعه موردبازنگری قرار بگیرد.

برگزاری دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خلیل بیگ زاده دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در مراسم دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: این گردهمایی که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود بی‌نظیرترین رخداد تاریخی، فرهنگی و ادبی استان است و به‌حق که کرمانشاه گهواره تمدن است.

وی بیان کرد: در این گردهمایی بیش از ۱۵۰۰ مقاله دریافت کردیم و مسئله مهم موردتوجه ما، تحقق دولت الکترونیک در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا ۲۶۰ هزار صفحه کاغذ در فضای مجازی ایجاد شد.

بیگ زاده ادبیات را مرکز ثقل خاستگاه تمام اندیشه‌های بشری دانست و گفت: امروز آلمانی‌ها از قبل افسانه‌های کهن ایرانی برانند تا برای کودکانشان از منظر هستی‌شناسی، عقل، عشق، اخلاق، خدا کار کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای علمی این گردهمایی متشکل از صد استاد برجسته دانشگاه است گفت: 120 سخنرانی برای این گردهمایی در نظر گرفته‌شده تجلیل از پژوهشگران برتر از دیگر برنامه‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه