English

وزیر اطلاعات در مراسم ارتحال آیت الله عباسی ؛

مرحوم "عباسی" برای رساندن صدای مردم به مسئولان مجاهدانه مبارزه کرد

وزیر اطلاعات گفت:شخصیت حجت الاسلام عباسی یک مجاهد مبارز بود که برای رساندن صدای مردم به مسئولان مجاهدانه مبارزه کرد.

مرحوم "عباسی"  برای رساندن صدای مردم  به مسئولان مجاهدانه مبارزه کرد

به گزارش خبرگزاری موج از میناب، سید محمود علوی عصر سه شنبه در سفر خود به شهرستان میناب که برای حضور در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله عباسی شرکت کرده بود بیان داشت: قدرشناسی مردم میناب نسبت به ارج نهادن و گرامیداشت یاد و خاطره این عالم بزرگوار و مبارز و مجاهد نستوه جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: آشوری نماینده بندرعباس در روزهای رأی اعتماد به من اطلاع دادند که مراسم در روز 14 شهریورماه جاری برقرار است و من گفتم که به سر می‌آیم و حضور خواهم یافت.

وی افزود: به دعوت این برادر مخلص و ارزشمند (آشوری) به هرمزگان آمدم و وظیفه داشتم تا در این مراسم حضور یابم و جا دارد از برادر عزیزم آقای جادری استاندار هرمزگان و جناب غفوری نیز تشکر کنم و همه این‌ها باعث شد تا به هرمزگان بیایم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ارتباط من با آقایان آشوری و مرادی و هاشمی تختی نمایندگان هرمزگان در مجلس، ارتباطی عمیق و دوستانه است، عنوان داشت: میناب لنگرگاه مکتب اهل بیت و تشیع و ولایت مداری است و پیوند ما با میناب به گونه ای است که وقتی به آن قدم می گذارم احساس می کنم به شهر و خانه خودم قدم گذارده ام. مردم میناب بخاطر عشقی که به اهل بیت دارند، سنگردارانی شریف هستند که از منافع نظام حراست و صیانت می‌کنند.

حجت الاسلام عباسی صدای مردم میناب بود

علوی با اشاره به شخصیت والای مرحوم عباسی، گفت: حجت الاسلام عباسی یک مجاهد مبارز بود که برای رساندن صدای مردم  به مسئولان مجاهدانه مبارزه کرد.

حجت الاسلام علوی گفت: مرحوم عباسی یکی از مصادیق بارز مجاهدت در مبارزه بافقر ودشمنان اسلام بود که در این مسیر توانست به درستی ایفای نقش کند.

وزیر اطلاعات عنوان داشت: روحیه مبارزه پروری مرحوم عباسی در زمان طاغوت یکی از الگوهای یک شخصیت و روحانی مبارز است که با اصول فقهی خود صدای مردم میناب بود.

علوی با بیان اینکه مرحوم عباسی عنصری بود که در جهت حفظ و گسترش مکتب اهل بیت بسیار فعال بود، گفت: کسی که عالمی را مورد وقار قرار دهد، خدا را مورد وقار قرار داده است و استقبال از عالمان استقبال از اندیشه الهی است.

مرحوم عباسی نام بشاگرد را بر سر زبان‌ها انداخت

وی افزود: مرحوم عباسی در برابر بدعت ها بدون تعارف حرف حق را می زد و از حق دفاع می کرد.ساده زیست بود و دلبستگی به جاه و مقام هم نداشت، بی باکانه از حقیقت دفاع می کرد و باعث حیات اسلام بود.

وی ادامه داد: علمای میناب را از بچگی و از نجف می‌شناختیم، حاج آقای رئوفی، حاج آقای غفوری، درویشی، ذوالقدر و ... را از گذشته می‌شناسیم که این موضوع یکی دیگر از دلایل حضور من در این استان است.

حجت‌الاسلام علوی افزود:این مراسم صرفا گرامیداشت یک شخیت والا نیست بلکه در پیشگاه یک نعمت الهی سر سپاس و تشکر فرود آوردن است. امام علی (ع) توصیه فرموده اند؛ اگر عالمی دیدید خادمش باشید و کمر به خدمتش ببندید که مردم میناب این معنا به خوبی دریافت کرده اند. رسول خدا فرمودند؛ حساب یک عالم با حساب دیگران فرق دارد چراکه مرگ عالم جای خالی بوجود خواهد آورد که جبران نخواهد شد و تجلیل باشکوه امروز پس از ۱۵ سال ارزش زیادی دارد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: حرمت فتوای بزرگان ما همیشه مورد توجه بوده است و پیروزی مشروطه و پیروزی نهضت ملی شدن صنعت نفت حاصل حضور عالمان در صحنه بود.

وی با بیان اینکه مرحوم عباسی در پیگیری امورات مردم بسیار مصمم بود و در خدمت به حوزه انتخابیه‌اش بسیار کوشا بود، گفت: مرحوم عباسی نام بشاگرد را بر سر زبان‌ها انداخت و محرومیت این منطقه را بازگو کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم ایران مردمی دوست‌داشتنی هستند، اظهار کرد: خدمت به شما مردم سعادتی است که خداوند به مسئولان می دهد. یادمان نرفته که در روزهای سخت کشور، چگونه دلاوران این منطقه در جبهه‌ها حاضر شدند، در زمان جنگ به هرمز سفر کردم و مردم با افتخار می‌گفتند که امام جمعه ما آقای میرخلیلی با جمعی از جوانان به جبهه رفته‌اند.

حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی پیگیری می شود

علوی با اشاره به ضایعه جان باختن گل‌های پرپرشده هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس و تسلیت به همه مردم ایران، عنوان داشت: به همه ما مسئولان توفیق دهد که بتوانیم بگونه ای عمل کنیم ، بیندیشیم و چاره اندبیشی کنیم  که جلوی این اتفاقات تلخ را بگیریم و این سرمایه های ارزشمند کشور ، این نخبگان و تیزهوشان عزیز که می توانند منشاء خیر برکت و پیشرفت کشور باشند را حفظ کنیم. من سلام و تسلیت رئیس جمهور را به خانواده این عزیزان ابلاغ کردم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قصور و تقصیری در موضوع واژگونی اتوبوس دانش آموزان باشد حتما پیگیری و برخورد خواهد شد و استاندار هرمزگان مسؤول پیگیری موضوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه