English

بنادر، راه آهن و بخش خصوصی در ایستگاه همکاری سه جانبه؛

لزوم گسترش شبکه "ریل بندر"

در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن با بخش خصوصی، گسترش خطوط ریلی در تمامی بنادر کشور و راهکارهای افزایش حمل بار توسط راه‌آهن مورد تأکید قرار گرفت.

لزوم گسترش شبکه "ریل بندر"

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این نشست مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از دو منظربه ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: منظر اول، نگاه ملی است که با توجه به توسعه عملیاتی بنادر، ضریب پاسخگویی حمل و نقل جاده ای برای جابجایی کالا در حال کاهش است. منظر دوم، جنبه الزامات مربوط به رسالت های سازمانی و بنگاهی است که در صورت عدم افزایش  سهم ریلی از بنادر، قطعا به لحاظ حجم تردد کامیون درون بندر با مشکلاتی متعددی همچون ترافیک، آلودگی و مشکلات زیرساختی مواجه خواهیم شد.

سعیدنژاد بر لزوم تلاش به منظور افزایش سهم ریلی در بنادر ایران تأکید کرد و گفت: باید با انجام مطالعه دقیق، تعداد شانتینگ یاردهای ریلی را در بنادر افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: "ریل- بندر" به عنوان یک ضرورت می بایست در دستور کار قرار گیرد و لازمه این کار برگزاری جلسات مهم و مستمر، اتخاذ تصمیمات عاجل و اثرگذار است.

وی ابراز امیدواری کرد، با برگزاری و تداوم نشست های مشترک اینچنینی بین دو مجموعه بنادر و راه آهن بتوان سهم ریل را از حمل  و نقل بار درون بنادر افزایش داد.     

"محمد سعیدنژاد" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "احمد خدایی" قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، "مرتضی باقری" مشاور وزیر راه و شهرسازی، "نورالدین علی آبادی" معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و "مازیار یزدانی" معاون فنی و زیربنایی راه آهن، در این نشست حضور داشتند.

در ادامه این نشست، مقرر شد به منظور حمل بیشتر بار توسط راه‌آهن ضمن تشکیل جلسات سه جانبه بین بنادر و راه‌آهن و شرکت‌های مربوطه، راهکارهای لازم برای توسعه این فعالیت به صورت مستمر مورد ارزیابی، بازبینی و اقدام قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه