English

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان:

حذف فروش بلیت چارتری در برخی شرکت های هواپیمایی / بازگشت حجاج در ۱۴ و ۱۵ شهریور

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: از 15 شهریور فروش بلیت چارتری برای برخی شرکت های هواپیمایی در مسیر بندرعباس حذف می شود.

حذف فروش بلیت چارتری در برخی شرکت های هواپیمایی / بازگشت حجاج در 14 و 15 شهریور

به گزارش خبرگزاری موج، محمود امانی بنی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با بر داشته شدن سیستم چارتری از افزایش ناگهانی قیمت بلیت ها جلوگیری خواهد شد و نرخ بلیت براساس مصوب سازمان هواپیمایی کشور تعیین می شود. 

وی گفت:  مراحل ثبت شرکت هواپیمایی هرمز ایر  با پیگیری های استاندار جهت ثبت نهایی در حال انجام است.

امانی بنی افزود: با حمایت استاندار تفکیک و اهدای زمین 290 هکتاری در قسمت شرقی فرودگاه بندرعباس جهت ساخت باند دوم انجام شده است و مشاوره زهکشی باند به پایان رسیده و در مرحله فراخوان انتخاب پیمانکار هستیم.

وی گفت: با توجه به ساخت برج مراقب بندرعباس در دهه 40  و فرسوده بودن آن در حال رایزنی با مشاور برای احداث ساختمان جدید برج مراقبت با ساختار نوین  و مطابق دانش روز دنیا هستم.

امانی بنی افزود: برای ساخت دیوار حفاظتی فرودگاه‌های اضطراری میناب، بستک و پارسیان فراخوان انتخاب پیمانکار برگزارشده است، عملیات اجرایی این فرودگاه ها به زودی شروع می شود.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان، در خصوص ساماندهی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بندر لنگه گفت: به دنبال افزایش ترمینال در فرودگاه شهرستان بندرلنگه هستیم، تا کنون بیش از 60 درصد از این پروژه تکمیل‌شده و 40 درصد باقیمانده تا دهه فجر جهت بهره برداری تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: تعداد پرواز های فرودگاه بندرعباس با  افزایش تعداد مسافران همخوانی ندارد، در حالی که تعداد پرواز های چهار ماهه نخست امسال شش درصد افزایش داشته ولی تعداد مسافران در همین مدت 12/35 درصد افزایش داشته است.

وی از تکمیل و اتمام ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه شهرستان ابوموسی تا سه ماه آینده خبرداد و اضافه کرد: به دلیل فزایش ترافیک و انتقال ماشین‌آلات این پروژه از شش ماه پیش در دستور کار قرار گرفت.

محمود امانی بنی یادآور شد: فرودگاه بین‌المللی بندرعباس روزانه دارای 40 سورتی پرواز رفت و برگشت است که حدود 18 مسیر پروازی آن داخلی و 2 مسیر پروازی آن خارجی است.

وی در خصوص توسعه پروازهای خارجی فرودگاه بندرعباس، اعلام کرد: پیگیر راه اندازی خطوط پروازی بندر عباس-استانبول و بندرعباس-دوحه هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: پرواز حجاج نسبت به سال 94 افزایش چهار برابری داشته که در سال جاری یک هزار 610 هرمزگانی راهی حج شدند که در روزهای ١٤ و ١٥ شهریور به‌ صورت چهار پرواز روز اول  و دو پرواز روز دوم این حجاج به بندرعباس بازخواهند گشت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به زیان ده بودن فرودگاه های هرمزگان تاکید کرد: درآمد فرودگاه بندرعباس طی یکسال 12 میلیارد تومان است درحالی‌که این رقم تنها با هزینه آب و برق و هزینه های پشتیبانی این فرودگاه برابری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه