English

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد:

انعقاد موافقت نامه ریل گذاری طرح قطار شهری بهارستان

موافقت نامه ریل گذاری طرح قطار شهری اصفهان - بهارستان باشرکت مجری این طرح منعقد شد.

انعقاد موافقت نامه ریل گذاری طرح قطار شهری بهارستان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت : کلنگ قطار شهری اصفهان درسال 75 ازسوی اسحاق جهانگیری استاندار وقت اصفهان زده و اعلام شد که در سال 85 این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد ؛ اکنون سال 95 را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم درسال 96 سوار مترو بشویم .

حجت الله غلامی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی مورد تاکید وزیر راه وشهرسازی است و معتقد است هرجا سرریز جمعیتی را ایجاد کردیم ، همزمان باید حمل ونقل ریلی را داشته باشیم تاجذابیتی برای سکونت دراین شهرها ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل ریلی درسه شهر جدید بهارستان ، فولاد شهر ومجلسی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: فولاد شهر زودتر از شهرهای جدید استان اصفهان پروژه قطار شهری را شروع کرد اما به دلیل مشکلاتی این پروژه متوقف شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز بااشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی پروژه قطارشهری بهارستان گفت: باتوجه به مشکلات مالی پروژه و محقق نشدن بودجه از محل منابع دولتی، تاکنون 65 تا 70 میلیارد تومان از منابع داخلی برای این پروژه هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی شامل نمای فیزیکی پروژه و زیر سازی است و برای ریل گذاری نیز در دو مرحله مناقصه داشته ایم.

محمدرضا احمدی افزود: از نظر فنی ، مسیر قطار شهری بهارستان به اصفهان هیچ مشکلی ندارد و اصل کار زیر سازی است که بسیار زمان بربوده ومابقی شامل ایستگاه و ریل گذاری است که در زمان در نظر گرفته شده انجام می شود و اجرای ریل گذاری و ایستگاه مترو و سودآوری آن ،در مدت 18 تا 24 ماه منبع جدید تامین مالی شرکت عمران خواهد بود.

طرح خط متروی اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر است و عملیات اجرایی مرحله اول این پروژه شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ مطالعات پیش امکان‌سنجی حمل و نقل انبوه منطقه اصفهان توسط مشاور فرانسوی به نام سوفرتو انجام شد. در سال ۱۳۷۵ مطالعات امکان‌سنجی حمل و نقل انبوه توسط شرکت استرالیایی پ.پ.ک تکمیل شد و از سال ۱۳۷۵ تلاش‌هایی به منظور بررسی و مطالعات طرح اولیه خطوط اولویت‌دار منطقه اصفهان صورت پذیرفت که نتایج آن پیش‌بینی ۳ خط ریلی درون شهری و ۲ خط حومه ای بوده است.

در سال ۱۳۷۹ بودجه احداث خطوط قطار شهری اصفهان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در جلسه سی و پنجم شورایعالی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۱۳/۴/۸۰ احداث خط ۱ قطار شهری اصفهان به تصویب رسید. در سال ۱۳۸۰ طراحی تفصیلی خط ۱ (خط شمال - جنوب) این قطار شهری به طول۵/۱۲ کیلومتر آغاز شد.

در سال ۱۳۸۴ با افزایش طول خط ۱ قطار شهری اصفهان به میزان ۲/۲۰ کیلومتر موافقت شد و عملیات طراحی تفصیلی در این سال شروع شد. در جلسه شصت و ششم شورایعالی ترافیک شهرهای کشور ، مطالعات احداث خط ۲ قطار شهری اصفهان به تصویب رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه