English

آتش سوزی علفزارها در خیابان فلسطین رشت یک آتش نشان مصدوم برجا گذاشت

آتش سوزی علفزارها و باغ چای به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که سریعا دو دستگاه خودروی اطفایی بهمراه ۶ آتش نشان به محل حادثه واقع در خیابان فلسطین، کوچه شریفیان اعزام شدند.

آتش سوزی علفزارها در خیابان فلسطین رشت یک آتش نشان مصدوم برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی گفت: با توجه به گستردگی، شدت آتش سوزی و نزدیک بودن آتش به منازل مسکونی، خودروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه این عملیات نفس گیر موجبات مسمومیت، ضعف جسمانی و مصدوم شدن یکی از آتش نشانان را فراهم کرد.

مومنی از اعزام این آتش نشان به بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: طبق گزارش پزشک معالج خوشبختانه خطر رفع شده و با توجه به نیمه بیهوش آتش نشان، وی می بایست تا بهبودی کامل در بیمارستان بستری و تحت درمان باشد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به تعداد بی شمار آتش سوزی علفزارها در رشت و حومه افزود: در این روزهای گرم تابستان که نفس کشیدن در فضای باز هم بسیار مشکل است اطفای آتش سوزیهای علفزارها و طولانی بودن زمان اطفا بواسطه گستردگی، پراکندگی، عدم دسترسی آسان لحظات طاقت فرسایی را برای آتش نشانان شهر رقم می زند.

وی از تمامی شهروندان بخصوص باغ داران و زمین داران درخواست کرد، به شدت از روشن کردن آتش خودداری کنند، گرما و کاهش رطوبت زمین، کنترل آتش سوزی علفزارها را بسیار سخت خواهد کرد.

به گزارش موج، طبق آخرین اطلاعات دریافت شده از حوزه آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی ؛ در ۵ ماهه سال جاری آتش نشانان بالغ بر یک هزار و ۱۴۰ مورد حریق علفزار و ضایعات در رشت را پوشش داده اند که نشان از افزایش ۲۹۷ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

 بواسطه تعدد بیش از پیش آتش سوزی علفزارها خسارات شدیدی به تجهیزات اعم از لوله های نواری، لباس، دستکش، چکمه ، خودرو و... بخصوص توان آتش نشانان شهر رشت وارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه