English

جنگ سنگین فرهنگی دشمن سخت تر از جنگ نظامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: مهمترین میدان مبارزه امروز، مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن است.

جنگ سنگین فرهنگی دشمن سخت تر از جنگ نظامی است

به گزاش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در همایش یکروزه هم اندیشی سواد فضای مجازی که با حضور روسای ادارات و رابطین روابط عمومی در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان برگزار شد ، ضمن اهمیت بالای فضای مجازی و نگاه جدی به این مقوله ، گفت : استفاده از فضای مجازی این روزها به مراتب بیشتر از هر چیزی است ، دشمن با تمام ابزار و دستگاه ها از جمله سازمان ملل و تبلیغی و فرهنگی ، با ارزش های اسلامی مبارزه می کند و هدف آن دلسردی مردم به دین و اهل بیت(ع) و متزلزل کردن خانواده ها و تهی کردن نسل بعدی از ارمان و اعتقاد است و حقیقتا اگر در این مورد غفلت صورت پذیرد جبران ناپذیر خواهد بود.

وی همچنین افزود : در برابر مسائل دینی و ارزش های دینی ما باید کاری کنیم که مکتب اهل بیت(ع) و قرآن را بیشتر و بیش از گذشته انتشار دهیم وظیفه ما بی تفاوتی نیست وظیفه ما خروش غیرت دینی در این خصوص است و ابزار خودمان یعنی ایمان و اعتقادات عظیم ترین ابزار مقابله است آنها با یک سری انحرافات کار سنگین می کنند ولی حرکت ما حرکت ارزشمند و قوی و اعتقادی و اثربخش تر و جذاب تر و مورد قبول ارزشمندان و نخبگان منصف دنیاست.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین افزود : بعضا با ورود شهدای دفاع مقدس و گمنام افسوس از حضور در آن دوران دفاع مقدس را می خوریم ولی واقعیت این است که امروز جنگ واقعی مطرح است در واقع جنگ امروز سخت تر و مهمتر از گذشته است این جنگ بی صدا و مخرب تر است این جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه یک جنگ فرهنگی تمام عیار است.

علیزاده همچنین افزود : مقام معظم رهبری بارها بر روی عبارات و کلمات مشخص تاکید کرده اند. از ناتو، شبیخون و جنگ فرهنگی تا به امروز که از کلمه آتش به اختیار استفاده کرده است. ایشان بارها گفته اند فرهنگ یک اصل است پس همه می دانیم که جنگ فرهنگی دشمن یک جنگ جدی است و باید تمام ظرفیت ها و ابزارهای خودمان وارد شویم که قطعا با برنامه ریزی دقیق موفق خواهیم شد.

وی همچنین در ادامه افزود: ما نمی توانیم منکر حضور دشمن در فضای مجازی باشیم و اینکه چقدر دشمن توانسته خانواده ها و جوانان را آلوده کند پس دشمن محکم در میدان حضور دارد و می طلبد ما هم محکم و با شدت مبارزه کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین در ادامه گفت: فضای مجازی هم نقاط قوت دارد و هم نقاط ضعف و باید جدی گرفته شود زیرا هم می تواند آسیب زا باشد و هم برعکس برای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و سنت حسنه وقف می تواند فرصت و یک پایگاه اطلاع رسانی باشد و این مهم می طلبد بیش از گذشته به اهمیت این فضا توجه نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه