English

برگزای شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین

شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین در باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد

برگزای شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین

به گزارش خبرگزار موج از بندر انزلی،  شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین و اولین حراج اسب های ترکمن و کاسپین در ایران با حضور شرکت کنندگانی از 5 استان و با حضور معاونان و مدیران این سازمان، مدیرکل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان،مالکان اسب های کاسپین و رییس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی با جلوه گری اسب های منتخب در باشگاه تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد.

رییس انجمن اسب ایران در برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره 56 اسب کاسپین از استاهای گیلان، مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی و قزوین در 9 رده سنی در مرکز اصلاح نژاد و تولید اسب کاسپین باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته شدند.

هوشنگ افشاری افزود: اسب کاسپین که جثه ای کوچک و قدرتی همچون دیگر اسب ها دارد قدیمی ترین اسب جهان است که باید در راستای حفظ ، تولید و تکثیر آن تلاش کنیم .

در این مراسم همچنین از هادی ساعی نابغه تکواندوی جهان و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران به عنوان مالک باشگاه و پرورش دهنده نمونه اسب کاسپین ، دکتر محمد تقی ابراهیم پور نویسنده ، محقق و متخصص در زمینه اسب و سوارکاری ،دکتر عبدالجلال قیادی پرورش دهنده نمونه اسب اصیل ترکمن و بابک شکی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان اسب کشور تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است در کنار این جشنواره برای نخستین بار در گیلان بازار حراج اسب های ترکمن و کاسپین نیز برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه