English

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان:

رتبه نخست آموزش و پرورش خوزستان از نظر جذب نوآموز /بازگشت ۳۱۷۰ کودک جامانده از تحصیل به چرخه آموزش در خوزستان

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: طی سه سال گذشته با رویکرد نرم افزاری 20 اولویت استان تدوین وتعریف شد که براساس این اولویت ها در نهایت تفکر برنامه ای موجب ارزیابی بهتر آموزش و پرورش خوزستان شد.

رتبه نخست آموزش و پرورش خوزستان از نظر جذب نوآموز /بازگشت 3170 کودک جامانده از تحصیل  به چرخه آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی گفت: نمایشگاه دستاوردهای دولت در این سال از این بابت که نمایش توانمندی را نشان می دهد و موجب تبادل تجارب می شود بسیار موثر است اما محدویت هایی که خاص فضای نمایشگاهی است ممکن است نتواند تمام توانمندی ها را نشان بدهد، ضمن اینکه در بخش صنعتی و تولیدی می توانست عملکرد قوی تری داشته باشد.

رفیعی گفت: اولویت آموزش و پرورش به مغزافزارها و نرم افزار ها است ضمن اینکه برای مدیریت بهتر نیازمند سخت افزارها و تجهیزات هستیم اما متاسفانه در مدیریت کشوری و مدیران نگاه سخت افزاری پررنگ تر است به طوری که نرم افزار ها و خلاقیت ها که شامل برنامه ها  روش ها می باشد مورد اهمیت کمتری قرار گرفته است. اما خوشبختانه در سالهای اخیر نگاه نرم افزاری موجب خلاقیت جدیدی در آموزش وپرورش استانمان شده است و طی سه سال گذشته با رویکرد نرم افزاری 20 اولویت استان تدوین وتعریف شد که براساس این اولویت ها برنامه هایی شکل گرفت و تحت یک مجموعه ای منظم در اختیار آموزش و پرورش های استان قرار گرفته است، که در نهایت تفکر برنامه ای موجب ارزیابی بهتر آموزش و پرورش استانمان شد.

وی بیان داشت: در حوزه ی پیش دبستانی استان خوزستان رتبه اول کشوری از نظر جذب نوآموز را داشته است.

 وی فلسفه پیش دبستانی را نه صرفا بخاطر آمادگی برای مهارت های خواندن و نوشتن بلکه به اعتقاد آموزش و پرورش بچه ها یکسال زندگی فردی و اجتماعی را زودتر شروع می کنند این در حالی است که در سال 93 رتبه کشوری در این زمینه 18 بوده و توانستیم به رتبه اول ارتقاء پیدا کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: کنکور سراسری برای تزریق امید و موفقیت از این لحاظ که پایه تربیت نیروی انسانی و متخصص برای استان است، مورد اهمیت  که خوشبختانه از  رتبه 27 کنکور در سال 92 به رتبه ی 19 کشوری رسیدیم.

رفیعی گفت: در بحث تحقیق و پژوهش و با توجه به برنامه های  زیر بنایی که تعریف کرده اند و همچنین هزینه بر بودن پژوهش سرا از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی این زیر ساخت ها  که در سال 92 تعداد 11 پژوهش سرا  بوده به 40 پژوهش سرا  تا کنون رسید و دارای رشد 363 درصدی است.

وی گفت: در زمینه مسابقات قرآنی نیز با کسب 34 رتبه ، رتبه دوم کشوری را در حالی بدست آوردیم که 11 رتبه کشوری مسابقات قرانی را کسب کردیم. در مسابقات فرهنگی و هنری نیز استان خوزستان برای اولین بار 101 رتبه کشوری، همچنین در زمینه نمایشگاه کتاب مدرسه ای رتبه یک کشوری، در مسابقات ورزشی نیز امسال رتبه دوم  و جشنواره نوجوان خوارزمی نیز مقام برتر کشور را بدست آوردیم.

رفیعی افزود: سواد آموزی در سال گذشته چهل و هفت هزار و 125سواد آموز را با کمک دستگاه های مختلف جذب کردیم و همچنین تعداد 3170 کودک جامانده از تحصیل را به چرخه آموزش برگرداندیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه