English

امین مرادی در جمع خبرنگاران:

داوران هفتمین جشنواره دف نوای رحمت مشخص شدند

رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: داوران مرحله نهایی هفتمین جشنواره سراسری و نخستین دوره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» معرفی شدند.

داوران هفتمین جشنواره دف نوای رحمت مشخص شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امین مرادی روز دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران استان در سنندج از معرفی داوران مرحله نهایی جشنواره دف نوای رحمت در استان خبرداد و گفت: بیژن کامکار، که ژوان ضیاءالدینی  و احمد خاک طینت داوری بخش نهایی هفتمین جشنواره سراسری و نخستین دوره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» را برعهده دارند.

وی با اشاره به  حضور ۲۵ استان کشور در این دوره از جشنواره عنوان کرد: در مدت دو روز از ۸ الی ۱۰ شهریور آثار هنرمندان تک نواز و گروه نواز توسط داوران مذکور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی به معرفی داوران مرحله نهایی این جشنواره پرداخت و ادامه داد:  بیژن کامکار از اساتید شناخته شده کشوری است که چهارمین جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» با تجلیل از این هنرمند نام آوازه ایران اسلامی برگزار شد  ودر  ششمین جشنواره دف نوازی  هم  علاوه بر دبیری افتخاری،داوری جشنواره را نیز بر عهده داشتند.

رییس حوزه هنری استان کردستان اضافه کرد: که ژوان ضیاءالدینی متولد سال ۶۷ در سنندج و رتبه‌ یک کنکور کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی است که ضمن کسب عناوین مختلف در جشنواره های مختلف داخلی سابقه تدریس در آموزشگا های مختلف و همچنین دانشگاه های کشور را دارد و هم اکنون نیز عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان  است.

مرادی بیان کرد: از دیگر فعالیت های این هنرمند می توان به انجام طرح پژوهشی با عنوان «موسیقی کردهای مکریان» به سفارش حوزه‌ی هنری استان کردستان، نگارش کتاب «موسیقی کردهای مکریان»، انتشارات سوره‌ی مهر (در دست چاپ)، نگارش سلسله مقالات انتقادی سیزده‌گانه در رابطه با فرهنگ موسیقایی کردستان در هفته نامه‌ی سیروان اشاره کرد.

وی افزود: احمد خاک طینت متولد سال ۵۳ سنندج است که نوازندگی دف و دیگر سازهای کوبه ای را در کارنامه خود دارد و علاوه بر تک نوازی و هم نوازی در خلق ۳۶ اثر موسیقی، آلبوم تک نوازی دف «یارودیار» و تألیف کتاب های «شیوه دف و دف نوازی» و «شب و دف و ماه» فعالیت داشته است.

وی اعلام کرد: در این دوره  ازجشنواره در بخش جنبی دو گروه از اقلیم کردستان عراق  با هنرمند برجسته عرفانی  ایران اسلامی «پیام عزیزی» در محل عمارت خسرو آباد سنندج روز پنجشنبه ۹ شهریور ماه از ساعت ۲۱ اجرای برنامه خواهند داشت.

 رییس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: در این دوره از جشنواره ورک شاپ های آموزشی توسط اساتید مطرح ایرانی نیز برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه