English

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

رونمایی از دو مراسم مذهبی اصفهان در اجلاس پیرغلامان

استاندار اصفهان با اشاره به ثبت ملی مراسم مذهبی ویژه اصفهان در پانزدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی از انتشار و رونمایی مستند حجت خدا ویژه زندگی نامه شهید حججی در این اجلاس خبر داد.

رونمایی از دو مراسم مذهبی اصفهان در اجلاس پیرغلامان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در نشست خبری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی گفت: اصفهان یکی از استان‌های طراز اول کشور در مباحث اقتصادی، دانشگاهی، کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در کنار تمامی این مسائل در بحث فرهنگی و مذهبی جایگاه ویژه‌‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در اشاعه فرهنگ مذهبی دارد  افزود: استان اصفهان با وجود اینکه شش درصد جمعیت کشور را دارد ولی ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است؛ استانی که مقام معظم رهبری در مورد آن می‌فرمایند روزی می‌رسد که اصفهان را با شهید خرازی‌ها می‌شناسند و این اواخر نیز با شهادت شهید سرافراز محسن حججی این افتخار چندین برابر شد.

استاندار اصفهان با اشاره به سابقه تاریخی استان اصفهان گفت: اصفهان استانی است با سابقه ۱۰ هزار ساله و چهار دوره پایتخت بوده، آنچنان که امروز هم پایتخت تمدن و فرهنگی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: استان اصفهان به علت سابقه فرهنگی و مذهبی نسبت به سایر استان‌ها از نظر آسیب‌های اجتماعی در سطح بسیار پائین‌تری قرار گرفته است و این جای خوشحالی دارد.

رسول زرگرپور افزود: وقتی در مراسم اختتامیه دوره قبل اجلاس پرچم اجلاس را به عنوان میزبان دوره بعد به ما هدیه دادند، ما پرچم را به گلزار شهدای اصفهان بردیم تا به مردم اطلاع دهیم میزبان چنین اجلاسی خواهیم بود که این اطلاع رسانی با استقبال بسیار عظیمی مواجه شد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان شهر اجلاس‌های بین‌المللی و یک شهر برند در این زمینه است؛ تصریح کرد: این اجلاس تماما مردمی است و هیچ گونه اعتبار دولتی برای آن هزینه نخواهد شد و تمام اعتبارات آن توسط خیرین و عاشقان ابا عبدالله(ع) تأمین شده است و در این راستا ضمن تشکیل ستادی برای برگزاری اجلاس، ۸ کمیته کاری برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم مراسم باشکوه و ویژه‌ای را در شأن پیرغلامان و مردم اصفهان برگزار کنیم، گفت: در این استان بیش از ۷۲۰ بقعه واجب التعظیم داریم که همگی آنها مایه افتخار استان اصفهان هستند و خوشحال هستیم در این شرایط میزبان این اجلاس شده‌ایم.

زرگرپور با اشاره به ثبت اثری آئینی از این استان در پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیر غلامان، تصریح کرد: در اصفهان خرده فرهنگ‌های زیادی داریم که یک نمونه از این خرده فرهنگ ها خانم هایی با چادرهایی سفید در شرق استان اصفهان هستند که مراسم خاصی دارند و انشاالله این مراسم در طول روزهای برگزاری اجلاس اجرا می شود و با توجه به اینکه در حال انجام اقدامات مقدماتی آن هستیم، امیدواریم که برای ثبت آثار مذهبی آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه