English

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

آغاز مرحله دوم مرمت بازار شهر تاریخی هرند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز مرحله دوم مرمت بازار شهر تاریخی هرند همزمان با هفته دولت خبر داد.

آغاز مرحله دوم مرمت بازار شهر تاریخی هرند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، طاهری در گفت و گویی با اشاره از آغاز مرحله دوم مرمت بازار شهر تاریخی هرند همزمان با هفته دولت اظهار کرد: بازار تاریخی شهر هرند یکی از بازارهای قدیمی در شرق اصفهان است که به دلیل بی توجهی ها در سال های گذشته در حال تخریب بود.

معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: اولین مرحله مرمت این بازار تاریخی با  توجه به تخصیص اعتبارات لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری هرند از سال 1392 به صورت متناوب آغاز شد که بر اساس آن دهانه های تخریب شده  بازار به طور کامل مرمت شده و سپس مرمت دیوارها، کفسازی و نور پردازی و در نهایت طرح مرمت سر در این بازار تکمیل شد.

وی با بیان اینکه با مرمت این بازار بیش از شش مغازه موجود در آن نیز احیا شده است، تصریح کرد: در سال جاری با تخصیص بودجه های مرمتی، مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای ادامه مرمت این بازار اختصاص پیدا کرد.

طاهری ادامه داد: این بودجه برای اتصال بخش های مختلف بازار که متأسفانه اکثر آن ها از میان رفته است صرف خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: این مرحله از مرمت با برنامه ریزی های صورت گرفته همزمان با هفته دولت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری هرند اجرایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه