English

فرماندار کرمان:

۵ هزار نفر در شهرستان کرمان مشغول به کار شده اند

فرماندار کرمان گفت: بر اساس آمار کاریابی های غیر دولتی در سال گذشته ۸ هزار و ۸۸۱ نفر در این کاریابی ها ثبت نام کرده اند که از این تعداد۵ هزار و ۵۶ نفر مشغول به کار شده اند.

۵ هزار نفر در شهرستان کرمان مشغول به کار شده اند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی توحیدی، در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: از دوم تا ۸ شهریور ماه هر سال به مناسبت شهادت شهید رجایی و شهید باهنر هفته دولت نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در استانو به ویژه در مرکز استان رقم خورده است، افزود:باید یک نگاه خاص به شهرستان مرکز استان شود هر چند مدیریت عالی استان توجه خاصی به کل استان دارند تا به همه استان کرمان از یک توازن برخوردار باشند.

توحیدی عنوان کرد: مرکز استان کرمان علاوه بر اینکه باید به شهروندان خود سرویس و خدمات ارئه دهد، باید این توانایی و ظرفیت را داشته باشد تا به شهروندان سایر شهرهای استان هم خدمات خوبی ارائه کند.

فرماندار کرمان تصریح کرد: درچهار سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به وجود آمده و شهرداری کرمان در این راستاانصافا پیشقدم بوده اند.

وی عنوان کرد: در دو سال اخیر شهرداری کرمان درحوزه اقتصاد مقاومتی نزدیک ۴۵ میلیارد تومان توانسته صرفه جویی کند.

توحیدی بیان کرد:  در طرح های بزرگی مانند بام کرمان، ساروج، تله کابین، بهار رضویی، سیتی سنتر، ساختمان شهرداری کرمان، احیاء بافت های تاریخی و گردشگری، بازسازی مقبره خواجه اتابک، بازسازی میدان مشتاق، بازسازی معبر گلباز خوان، سنگ فرش میدان ارگ، تقاطع غیر هم سطح میدان آزادی و ... ۲ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

فرماندار کرمان گفت: ۲۹ بوستان کوچک و بزرگ در دو سال اخیر در سطح شهر کرمان افتتاح شده که در نوع خود کم نظی  و بی نظیر بوده و این یک کار جهادی بود.

وی بیان داشت: در شهر کرمان طرح های بزرگی شروع شده و این پروژه ها جزء ملزومات عمرانی شهری هستند و با تلاش، پشتکار و پیگیری نباید حتی یک لحظه متوقف شوند زیرا توقف این پروژه ها خسارت های جبران ناپذیری دارد و ما را از نتیجه کار عقب می اندازد.

توحیدی افزود: پروژه های که در شهر کرمان شروع شده و یا در نظر است شروع شود باعث جبران عقب افتادگی های گذشته شهر کرمان خواهد شد.

وی بیان داشت: به همه شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام می کنیم دولت شوراها را به عنوان یک ظرفیت، پتانسیل، قابلیت بی نظیر و کم نظیر می داند و تاکید بر این است تا این نهاد قانونی به شکوفایی واقعی خود برسد.

توحیدی تصریح کرد: هدف شکل گیری شوراها این است که رفاه، آسایش، عمران، آبادانی مناطق خود را به وجود آورند و مجموعه مدیریت شهرستان کرمان با تمام توان و ظرفیت خود در خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

فرماندار کرمان عنوان کرد: در شهرستان کرمان ۱۳ شورای شهر داریم که ۷۱ نفر عضو اصلی دارند.

وی افزود: ۱۴۰ شورای روستا در شهرستان کرمان با ۴۵۰ نفر عضو در حال فعالیت هستند.

توحیدی بیان کرد:در بخش مرکزی شهرستان کرمان در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان در پروژه های عمرانی روستایی هزینه شده است.

وی عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران تفاوتخدمت رسانی به روستاها و شهرها به اندک رسیده است و از شبکه شرب آّبی و شبکه برقمانند شهر کرمان استفاده می کنند.

توحیدی تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهرستان کرمان از نعمت گاز طبیعی در منازل خود بهرمند هستند و این حرکت بزرگ به برکت نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

فرماندار کرمان عنوان کرد: در روستاها اکنون به سمتی حرکت می کنیم که کارهای زیر بنایی و روبنایی تا حدودی به سرانجام رسیده است.

وی اظهار کرد: در هفته دولت در سال جاری ۲۴ طرح که عمدتا طرح های بزرگ هستند با رقم ۷۱۸ میلیارد تومان یا به بهربرداری می رسند و یا آغاز عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

توحیدی افزود: رشد حاشیه نشینی شهر کرمان را متوقف کرده ایم و بیش از هزار هکتار از اراضی که مستعد بود و تفکیک، تقسیم، دیوار کشیده بود که توانستیم از ساخت و ساز آن ها جلوگیری شود.

فرماندار کرمان عنوان کرد: بر اساس آمار کاریابی های غیر دولتی در سطح شهرستان کرمان در سال گذشته ۸ هزار و ۸۸۱ نفر در این کاریابی ها ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۶ نفر مشغول به کار شده اند.

وی گفت: نمایشگاه هفته دولت با ۱۶۸ غرفه فردا عصر از ساعت ۵.۵ تا ۲۲ شب در بوستان مادر شهر کرمان بر روی بازدید گنندگان باز خواهد شد.

توحیدی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان کرمان از الحاظ شاخص های امنیتی مثبت و روبه افزایش است و سال گذشته با همکاری همه دستگاه های مربوطه هیچ کنسرتی در شهرستان کرمان کنسل نشده است.

وی گفت: ۸۰ درصد جمعیت شهرستان کرمان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراها شرکت کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه