English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

یکی از آرزوهای من شنیدن صدای سوت قطار در سنندج است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: بودجه استان در سال 96 حدود 400 میلیارد تومان رشد داشته است.

یکی از آرزوهای من شنیدن صدای سوت قطار در سنندج است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، بهرام نصراللهی زاده در برنامه ((گفتمان )) که از شبکه استانی کردستان پخش شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت نقش فرابخشی و تعاملی با دستگاه‌های مختلف دارد و در دو حوزه مدیریت (اداری و استخدامی) و برنامه ریزی (برنامه و بودجه) فعالیت دارد.

وی افزود: سازمان مدیریت در حوزه ساختار اداری و بودجه و اعتبارات دستگاه‌های رسمی اداری و استخدامی دخالت مسقیم دارد و یکی دیگر از وظایف اصلی سازمان مدیریت تدوین اسناد بخشی و بالادستی توسعه استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان عنوان کرد: بودجه منابع مختلفی دارد و بخشی از پول نفت بخشی از مالیات و بخشی از دیگر عوارض مربوطه تامین می‌شود.

وی بیان کرد: بودجه استانی کردستان در سال 96 به نسبت 95 رشد فوق العاده‌ای داشته که در بین 31 استان کشور کردستان استان دوم در رشد بودجه است و بودجه استان در سال 96 حدود 400 میلیارد تومان رشد داشته است.

نصراللهی زاده اعلام کرد: سال گذشته بودجه استان از محل اعتبار آب‌های مرزی حدود 600 میلیارد تومان بوده استو بناست آب سد آزاد سنندج به سد قوچم و آب سد ژاوه به سد سورال دهگلان انتقال ‌یابد.

وی تصریح کرد: در استان ما و کشور ما نیازها فراوان است و منابع کم، بنابراین ما اولویت‌های اصلی زیرساختی استان را تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ادامه گفت: اولویت اصلی زیرساخت‌های استان راه و آب است و سال 96 حدود 37 اعتبارات به حوزه راه اختصاص داده شده است.

وی افزود: پروژه‌های گردنه صلوات آباد سنندج و کریدور شمال غرب به جنوب که بسیار استراتژیک است از میاندوآب تا کرمانشاه شبانه‌روز فعال است و جاده سنندج - مریوان هم که از دغدغه‌های جدی ماست در مسیر تیژ تیژ گاران به شدت عملیات اجرایی راهسازی در حال انجام است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه همه ما در مقابل جان انسان‌ها و تصادفات جاده‌ای مسئول هستیم، گفت: ریل گذاری راە آهن از همدان به سمت سنندج شروع شده است و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شخصا برای تامین اعتبار این پروژه در سنندج حضور یافت.

وی با عنوان اینکه یکی از آرزوهای من شنیدن صدای سوت قطار در سنندج است، تصریح کرد: به دستور وزیر راه راه آهن نه تا گردنه صلوات آباد بلکه تا سنندج مطالعه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه ذکر کرد: بیکاری و اشتغال دغدغه همه حاکمیت مردم و مسئولان استو به عنوان سازمان مدیریت برای تامین زیرساخت‌های هرکاری که منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید شود مشارکت و فعالیت خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد: زمین و امکانات زبرساختی برای واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی با قیمت مناسب واگذار می‌شودو در برخی شهرک‌های صنعتی تا 85 درصد در قیمت زمین تخفیف داده‌ایم.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه در پروژه‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار همه باید پای کار باشیم،گفت:در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برنامه‌های زیادی برای افزایش تولید و اشتغال در استان مصوب شده است. منابع دولتی محدود است توسعه صرفا توسط دولت ایجاد نمی‌شود ما باید جذابیت ایجاد کنیم تا سرمایه گذار در استان سرمایه گذاری کند

وی همچنین عنوان کرد: انسان‌هایی که ثروت خلق می‌کنند هنرمندان واقعی هستند چون نتیجه کارشان خدمت به مردم و ایجاد اشتغال است؛ به شورای دور پنجم سنندج نیز پیشنهاد دادم که با هم شورای توسعه سنندج ایجاد کنیم امیدوارم بپذیرند و ما را یاری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستانبیان کرد: ایجاد تور گردشگری دوچرخه سواری در حریم آبیدر از نوره تا گرماش و کرجو و کیلانه و حسن آباد ظرفیت جذب هزاران نفر گردشگر دارد.

وی عنوان کرد: ریشه برخی مشکلات اجتماعی، اقتصادی است اما نهاد خانواده و مناسبات اجتماعی در دنیای مدرن دستخوش تحول فراوان شده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه توسعه فقط عمرانی نیست بلکه توسعه اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جزو فرآیندهای توسعه است، خاطرنشان کرد: کردستان بر ریل توسعه افتاده است و از مردم استان کردستان می‌خواهیم که در فرآیند توسعه استان ایفای نقش کنند.

وی همچنین تاکید کرد: سرمایه‌گذاران خصوصی و بومی و دستگاه‌های دولتی انرژی شان را چند برابر کرده و در توسعه استان مشارکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه