English

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان:

توسعه مساجد در مناطق محروم از اولویتهای اصلی شهرداری اصفهان است

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه و ایمن سازی مساجد از اولویت های عمرانی شهرداری اصفهان در سال جاری خواهد بود گفت : توسعه و تکمیل مساجد و برقراری توازن در پراکندگی مساجد در مناطق مختلف شهری همچون سنوات قبل با جدیت پیگیری خواهد شد .

توسعه مساجد در مناطق محروم از اولویتهای اصلی شهرداری اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مهدویان فر گفت: در شهر اصفهان شهروندان و خیرین بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد هستند و به همین علت پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نبوده به طوری که به عنوان مثال در منطقه 3 به ازای هر 550 نفر شهروند یک مسجد بنا شده ولی در منطقه 5 به ازای هر 4200 نفر یک مسجد وجود دارد.

وی به اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان در این راستا اشاره کرده و گفت : شهرداری اصفهان طی سالیان اخیر از طریق کمیته مساعدت به توسعه ، تکمیل و تعمیر مساجد بودجه قابل توجهی را به موضوع عمران ، ایمن سازی و بهبود وضعیت مساجد در شهر اصفهان اختصاص داده است.

وی ادامه داد : در سال 95 ، 400  مسجد در شهر اصفهان به منظور ساخت ، تکمیل یا تعمیر بنای خود از شهرداری اصفهان کمک های مالی دریافت کرده اند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان موضوع ایمن سازی مساجد را از اولویتهای اصلی کمیته مساعدت دانسته و گفت : یکی از موضوعات اصلی در امور مساجد در شهر اصفهان که از سال گذشته مطرح شده و اقدامات قابل توجهی نیز در این راستا انجام پذیرفته موضوع ایمن سازی و تجهیز مساجد به ملزومات ایمنی است که در سال گذشته 120 مسجد شهر وارد فرآیند ایمن سازی شده و ملزومات ایمن سازی از طریق سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان و با نظارت کارشناسان مربوطه در اختیار این مساجد قرار داده شده است.

مهدویان فر با اشاره به اینکه در سال 96 نیز حمایتهای مالی از مساجد ادامه خواهد داشت گفت : در سال 96 نیز اعتبار قابل توجهی به موضوع عمران مساجد اختصاص یافته و بر اساس 5 شاخص جمعیت منطقه ، تعداد  مساجد موجود در هر منطقه ، شعاع دسترسی ، قدمت مساجد و محرومیت هر منطقه این بودجه در مناطق مختلف توزیع خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد : اولویت اصلی در اختصاص بودجه محلات فاقد مسجد بوده به طوری که در هر منطقه محلات محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی