English

امام‌ جمعه کرمانشاه در معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان؛

تربیت روحانی عالم و آگاه مهم‌ترین نیاز کشور و کرمانشاه است

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: تربیت روحانیونی که از علم و عمل همراه با بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل روز در طول طلبگی بهره‌مند می‌شوند، یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور بخصوص استان کرمانشاه است.

تربیت روحانی عالم و آگاه مهم‌ترین نیاز کشور و کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما ضمن تقدیر از زحمات مدیر سابق حوزه‌های علمیه استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بی‌نظیری در توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه استان اتفاق افتاده است.

امام‌جمعه کرمانشاه افزود: ساخت بیش از 60 استادسرا، تأمین بیش از 20 باب منزل استیجاری جهت اساتید و فضلا، ساخت شش مدرسه علوم دینی جدید در استان و اعزام هفتگی طلاب و روحانیون به روستاها ازجمله اقدامات بی‌سابقه شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان بوده است.

وی گفت: امروز استان کرمانشاه به لحاظ زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در جایگاه خوبی قرار دارد و در مدیریت جدید انتظار می‌رود که بحث نرم‌افزاری و ارتقاء علمی و اخلاقی طلاب با رویکرد جذب بیشتر سرلوحه کار و برنامه‌ها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و شهرستان‌ها نیز گفت: حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه و بخصوص شهر کرمانشاه حوزه‌هایی ریشه‌دار و باسابقه طولانی هستند که بزرگان بسیاری را تربیت‌کرده است.

غفوری اضافه کرد: به دلایل مختلفی ازجمله مرکزیت این استان در غرب کشور در امور مختلف، ضرورت دارد که مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نگاه ویژه‌ای به توسعه حوزه‌های این استان داشته باشد.

وی گفت: ازآنجاکه در زمان تصدی مدیر قبلی استان خدمات بسیاری در بخش سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها انجام‌شده، امروز مهم‌ترین نیاز در حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه بحث نرم‌افزاری و ارتقاء علمی و سطوح حوزوی است.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه شریعت الهی بنیان نهاده شده و وجود چنین حکومتی همواره آرزوی انبیا و اولیای الهی بوده که بحمدالله در زمان ما تداعی شده است.

وی یادآور شد: تبلور چنین حکومتی نتیجه زحمات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ است که با تلاش‌ها و استقامت‌های بسیار متون دین و اسلام ناب محمدی (ص) را حفظ کرده‌اند.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق ایرانی به‌جای حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حبیب‌الله موسوی از سوی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌عنوان مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه منصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی