English

فرمانده منطقه یکم نداجا:

رسانه قدرت نرم یک کشور در برابر تهدید دشمن است

فرمانده منطقه یکم نیرو دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران، گفت: ظرفیت خبرنگارى و فضاى رسانه منبع قدرت نرم یک کشوردر برابر تهدید دشمنان است.

رسانه قدرت نرم یک کشور در برابر تهدید دشمن است

به گزارش خبرگزارى موج از بندرعباس، امیر دریادار حسین آزاد ظهر امروز در در مراسم تجلیل از خبرنگاران، بیان داشت: کشورها باید در برابر خنثى سازى تهدید دشمنان از ظرفیت رسانه و خبرنگارى به عنوان یکى از منابع قابل تأثیر در قدرت نرم، استفاده کنند.

وى با اشاره به اینکه امروزه شکل تهدید دشمنان تغییر کرده است، گفت: فضاى امروز دنیا و چگونگى رویکرد جوامعه در خصوص مواجهه با حوادث گوناگون سیاسى،اجتماعى و اقتصادى را اصحاب و بستر رسانه ها تعیین مى کنند.

آزاد اظهار داشت: دنیایى که خود بر طبل و ناقوس حقوق بشر و دفاع از آزادى اخبار و رسانه مى زد در حادثه خود ساخته ١١سپتامبر، اولین اقدام آنان بلوکه کردن فضاى رسانه بود.

وى ادامه داد: جوانان ما امروز تشنه دریافت اطلاعات در تمامى زمینه هستند این فضاى قدرتمند رسانه ها است که مى تواند در زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار، دفاع، شهامت و شهادت پذیرى در بین نسل جدید نقش محورى و اساسى داشته باشد.

فرمانده منطقه یکم نداجا با اشاره به تأثیر گذار بودن رسانه بر جوانان، گفت: اگرچه خیلى از جوانان در جریان انقلاب و جنگ تحمیلى نبوده اند، اما مى توانند در این عرصه حضور پیدا کنند به این دلیل است که رسانه هاى مکتوب، شنیدارى و دیدارى این فرهنگ رو زنده نگه داشته اند.

زیربنای فرهنگی و اعتقادی؛ هدف تهاجم نرم

دریادار آزاد با بیان اینکه در تهاجم سخت شاید هدف زیر ساخت ها باشد اما در تهاجم نرم هدف زیربناى فرهنگى و اعتقادى یک جامعه است، تصریح کرد: اگر زیر بناى فرهنگى یک کشور دچارآسیب شود هزینه هاى زیادى بر دولت و نظام تقبل مى شود.

وى با تأکید بر دشوار بودن حرفه خبرنگارى، خاطر نشان کرد: یک خبرنگار در انعکاس اخبار خود با اولین چیزى که روبرو مى شود احساس و تقواى فردى است براى اینکه وقایع را رسانه اى کند باید پاى روى تمامى عواطف خود بگذارد.

وی گفت: حضور نظامی ما در فراتر از مرزهای کشورمان در حوزه دریایی نشان‌دهنده عمق نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوعات مهم نظامی و سیاسی است و ما می‌بینیم که حضور ایران در فراتر از مرزهای خود در همه زمینه‌ها اقتدار آفرین و ثبات بخش بوده است و امروز جوانانی را در صف اول دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام و در صیانت از کشور می‌بینیم که اگر چه جنگ و انقلاب را تجربه نکرده‌اند اما حاصل تلاش شما رسانه‌ها در زنده نگاهداشتن ارزش‌های انقلابی به بار نشسته است و آنان به فرزندانی نیکو برای حفظ کشور و ارزش‌ها تبدیل شده‌اند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه‌های استان هرمزگان در صیانت از اقتدار و عظمت نیرو‌های مسلح کشورمان در ابعاد مختلف، تصریح کرد: شما اصحاب رسانه تا به امروز کم نگذاشته‌اید ولی به آنچه انجام داده‌ایم نباید بسنده کنیم بلکه باید حرکت رو به جلوی خویش را با قدرت ادامه دهیم چون همه کشورهای آزاده نگاهشان به ملت ایران است و چهره ملت ایران توسط شما رسانه‌ها به دنیا معرفی و عرضه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه