English

حسین مومنی

جامعه نیازمند مدیران متخصص و آشنا با فناوری‎های نوین است

با زیرساخت ارتباطی قابل قبول و نیروی انسانی متخصص زمان آن رسیده است کسب و کارهای نوپا مبتنی بر «ای‌سی‌تی» را توسعه بدهیم و نیز فناوری‎های نوین همچون کلان داده‎ها،‌ رایانش ابری، اینترنت اشیا را در کشورمان نهادینه کنیم.

جامعه نیازمند مدیران متخصص و آشنا با فناوری‎های نوین است

به گزارش خبرگزاری موج، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه و ارزش‎آفرینی اقتصادی در آن، نیازمند دو فاکتور اساسی است. یکی تربیت نیروی انسانی کارآمد و دیگری توسعه زیرساخت‎های ارتباطی که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در کشور ما با وجود مراکز دانشگاهی متعدد و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی بستر مناسبی از حیث نیروی انسانی برای نقش‎آفرینی و توسعه ایجاد شده است.

در خصوص توسعه زیرساخت‎ها هم طی سالیان اخیر خصوصا در دولت تدبیر و امید شاهد برقراری زیرساخت‎های ضروری و توسعه شبکه پهن باند بوده‎ایم.

حال با زیرساخت ارتباطی قابل قبول و نیروی انسانی متخصص زمان آن رسیده است کسب و کارهای نوپا مبتنی بر «ای‌سی‌تی» را توسعه بدهیم و نیز  فناوری‎های نوین همچون کلان داده‎ها،‌ رایانش ابری، اینترنت اشیا را در کشورمان نهادینه کنیم.

بی‎شک برای برای تحقق این مهم نیاز است مدیرانی از همین جنس و مرتبط با این دو فاکتور اساسی یعنی مسلط به حوزه زیرساختی کشور و دارای انرژی جوانی و متخصص و آشنا با فناوری‎های نوین بکار گمارده شوند.

دولت یازدهم خصوصا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتماد جسورانه و درخور تقدیری به جوانان در عرصه‎های مدیریتی ستادی و استانی کرده که البته پاسخ آن را هم دیده است و به اذعان همگان رشد شتابانی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است.

خوشبختانه این اعتماد در دولت دوازدهم هم ادامه پیدا کرده است که نقطه عطف آن بی‎شک معرفی یکی از فرزندان انقلاب بعنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات است که دو فاکتور اساسی لازم برای توسعه ICT را داراست؛ اول آنکه جوان است و برآمده از جامعه دانشگاهی است و دوم اینکه با حوزه زیرساخت آشناست و معمار زیرساخت کشور حداقل طی دو سال اخیر بوده است.

امیدوارم جوانِ ‌متعهد و ‌متخصصِ جسور، محمد جواد آذری جهرمی بتواند اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز اخذ کند که این قطعا نویدی خواهد بود برای آینده کشور که نیروهای جوان و متخصص کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش آفرین اصلی توسعه کشور و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه