English

رئیس سازمان استاندارد کشور در سنندج:

وجود آزمایشگاه در مرز باشماق ضروری است

رئیس سازمان استاندارد کشور با اشاره به اینکه استاندارد ایران در 11 سازمان بین المللی عضو است، گفت: استاندارد کشور ایران رتبه 27 جهانی ایزو را دارد که در چهار سال گذشته به این مهم دست پیدا کرده است.

وجود آزمایشگاه در مرز باشماق ضروری است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، نیره پیروزبخت امروز(23 مرداد) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان جایگاهی حساس و گرانقدر در کشور دارد که آن را در حماسه انتخابات نشان دادند.

وی حضور مردم استان در انتخابات را نشان دهنده حساسیت آنان به تعیین سرنوشت خویش دانست و افزود: استان کردستان هم در آمار بالای شرکت کنندگان در انتخابات و هم در دادن رای به تدبیر و امید جزء استان‌های برتر کشور بود.

رئیس سازمان استاندار کشور در ادامه با اشاره به بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که باید تمام کالاها مشمول استاندارد شود، عنوان کرد: 80 هزار قلم کالا در کشور شناسایی شده که هزار قلم آن مشمول استاندارد است و این وضعیت زیبنده کشور نیست و باید برای استانداردسازی همه کالاها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: کردستان از استان‌های مرزی کشور است که حساسیت‌هایی در رابطه با مبادلات مرزی دارد و باید دقت ویژه‌ای در خصوص استاندارد کالاهای این استان شود.

پیروزبخت ادامه داد: کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که نسبت به سایر استان‌های مرزی کشور مشکلات کمتری دارد و بسیاری از دغدغه‌های سایر استان‌های مرزی در این استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مبادلات استان به عراق و به ویژه اقلیم کردستان است، ذکر کرد: متاسفانه استانداردهای عراق با بسیاری از استانداردهای کشور ما منطبق نیست و این عدم انطباق به عدم انطباق قوانین دو کشور نیز مربوط است.

رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: در عراق استانداردها از طریق وزارت بهداشت و استاندارد کنترل می‌شود و این وضعیت نشان می‌دهد در این زمینه انطباق داخلی هم در کشور عراق وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص مشکلات استاندارد آسانسور در کشور نیز اظهار کرد: این آمادگی را داریم که از مهندسین مکانیک برای رفع این مشکل بهره بگیریم و آنها با سازمان استاندارد همکاری کنند.

پیروزبخت، کمبود نیروی انسانی و منابع مالی در استاندارد را از جمله مشکلات موجود دانست و گفت: متاسفانه تعداد خروجی‌های سازمان از ورودی‌های آن بیشتر است و برای استخدام و به کارگیری نیروهای جدید با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به وعده‌های داده شده برای تامین نیروی انسانی در دولت جدید، گفت: در بکارگیری نیروهای جدید توجه ویژه‌ای به کردستان خواهیم داشت.

رئیس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: اگر برای وجود آزمایشگاه در مرز باشماق نیاز ضروری احساس شود و توجیه داشته باشد، می‌توانیم آزمایشگاهی جنرال در مرز باشماق ایجاد کنیم که اگر با کشور عراق به توافق برسیم و وارد روش‌های نوین شویم، نیازی به توقف و بازرسی در آزمایشگاه‌های مرزی استان نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه