English

مرادی در معارفه مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان:

با بی قانونی مردم را به نظام و دولت بی اعتماد نکنیم

احمد مرادی با بی قانونی و سهل انگاری کاری نکنیم که مردم نسبت به نظام و دستگاههای دولتی بی اعتماد بشوند.

با بی قانونی مردم را به نظام و دولت بی اعتماد نکنیم

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مرادی نماینده مرذم هرمزگان در مجلس در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان گفت: در هر ارگانی اگر مدیرکل پاکدست باشد معاونین هم پاک بود وقطعا کارشناسان هم پاک خواهند ماند و اعتماد مردم نسبت به آن دستگاه جلب خواهد شد.

وی افزود: وظیفه دیوان محاسبات براساس قانون اساسی صیانت از بیت المال است، بیت المالی که همه ما در عمل و گفتار از آن زیاد یاد می کنیم. حضرت علی(ع) نسبت به رعایت بیت المال بسیار هشدار داده اند.

نباید کارهای خوب مدیران را نادیده بگیریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:هر چه جلوتر رفتیم در نظام مقدس موضوعات اختلاس 123هزار میلیاردی و... شروع شد و همینجور پیش رفت. باید رفتارهای خود را بررسی کنیم که کجا اشتباه کردیم که اینگونه شد. امروز شاهدیم در استان مدیران بسیاری زحمت می کشند و هزار کار خوب می کنند اما وقتی یک کار سهوا اشتباهی پیش می آید نباید کارهای خوب را نادیده بگیریم و کار اشتباه را پررنگ کنیم .

وی گفت:اگر کسی را محکوم کنیم لذت بخش نیست چرا که یک خانواده و یک شهر و یک استان و در نهایت یک نظام را محکوم کرده ایم .ببینیم چرا مردم نسبت به نظام بی اعتماد شده اند؟ اگر تمام دستگاهها کار خودرا به خوبی انجام بدهند و در چارچوبی که نظام مشخص کرده حرکت کنند قطعا وضع بهتر از الان می شود.

واگذاری آلومینیوم المهدی اشتباه بود

مرادی گفت:بنده بسیار تاسف می خورم چرا باید اتفاقی مثل واگذاری آلومینیوم المهدی بیافتد و وزیر اقتصاد و دارایی هم مرتب از این اتفاق به نیکی یاد کند در حالی که سازمان بازرسی کشور، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات هم تایید کردند که این واگذاری اشتباه بوده است. اینگونه نیست که مخالف اصل 44 باشیم اما همه می خواهیم اصل مترقی قانون اساسی که اصل 44است به خوبی اجرا شود اما نمی شود.

وی افزود:مجموعه آلومینیوم به این عظمت و ثروت را به یک قیمت ارزان به مزایده می گذارند اما بار دیگر هم می خواهند این اتفاق را تکرار کنند و مجموعه دیگری را که 3 هزار میلیارد قیمت دارد به 390 میلیارد تومان حراج کنند. نباید اجازه داد این اتفاق تکرار بشود و دستگاههای نظارتی وظیفه دارند کنترل و پیگیری کنند.

همه موظفیم نسبت به بیت المال حساس باشیم

مرادی گفت: نظارت این نیست که فقط یک مدیر را به جرم اشتباه بگیریم و آبرویش را ببریم اگر مرد هستید بروید سرشاخه ها را بگیرید در همین نظام افرادی هستند که خون مردم را در شیشه کرده اند بروید با آن ها برخورد کنید. بنده تقاضا می کنم همه موظفیم نسبت به بیت المال حساس باشیم هر کدام از ما باید بتوانیم وظیفه خود را درست انجام دهیم اگر مدیری رعایت بیت المال کرد معاون و سایر زیر دستشان هم رعایت می کنند و مردم هم اعتماد می کنند که این دستگاهها نست به بیت المال حساس هستند .

وی تاکید کرد: اگر مراقب نباشیم این کسوت نمایندگی مجلس هم جایگاه کثیفی است و الان متوجه هستم که چه لابی ها و مسایلی پیش می آید که باید از شر شیطان به خدا پناه برد. بنده برای جایگاه و مسئولیت خود سوگند یاد کرده ام که مراقب باشیم، صیانت کنیم و امور مردم و مطالبات آن ها را پیگیری کنیم و برای انجام این وظیفه جاهایی باید انتقاد کنیم، جایی دیگر باید تعریف کنیم و هرچیز درجای خود تا به عدالت نزدیک شویم. عدل یعنی قرارگرفتن هر چیزی در جای خودش. وی تصریح کرد: نماینده براساس قانون حق اظهارنظر در تمام مسایل داخلی و خارجی رادارد ما از این باب نباید نگران باشیم اگر نماینده ای برای استیفای حقوق مردم تلاش کرد با دولت و مردم و مدیران مشکل دارد نه اینگونه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه