English

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خبر داد:

مرمت کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ایستگاه پایانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت ایوان کاخ عالی‌قاپو در ایستگاه پایانی خود قرار گرفته است.

مرمت کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ایستگاه پایانی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اللهیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به مرمت ایوان عالی‌قاپو اظهار داشت: مرمت ایوان کاخ عالی‌قاپو با سرعت تمام در حال انجام است.

وی افزود: طرح مرمت ایوان عالی‌قاپو که از چند سال قبل در چهار حوزه مرمت کف ایوان، مرمت ستون‌های ایوان، مرمت دیوارها و مرمت سقف شروع شده بود هم‌اینک با اتمام این مرمت‌ها، به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اظهارنظر کارشناسان ارشد مرمت ایرانی و خارجی، مرمت این ایوان به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین سازه‌های چوبی تاریخی ایران و جهان، کاری ارزشمند است به‌گونه‌ای که این ایوان با تمهیدات اندیشیده‌شده تا پنجاه سال آینده نیازی به مرمت نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر با اتمام مرمت و استحکام‌بخشی کف ایوان و مرمت ستون‌ها، مرمتگران در حال مرمت و موزون‌سازی نقاشی‌های سقف ایوان هستند، به‌گونه‌ای که با اتمام مرمت نقاشی‌های باقی‌مانده سقف، کار مرمت ایوان به اتمام خواهد رسید.

اللهیاری افزود: در اقدامی دیگر جهت زیباسازی و همچنین حفظ امنیت گردشگران اقدام به ساخت نرده‌های جدید برای ایوان کرده‌ایم که پس از بررسی و پژوهش‌های متقن علمی برای تهیه طرح این نرده‌ها که بیش از یک سال به طول انجامید، نرده‌های جدید آماده شده و تا پایان شهریورماه نصب خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در حین مرمت دیوارهای ایوان، مرمتگران لایه‌های پنهان نقاشی‌های متعلق به اوایل دوران صفوی را کشف کرده‌اند که بعدها و در اواخر دوران صفوی زیر لایه‌های گچ پنهان شده بودند و همین نکته سبب شد تا عملیات مرمت نقاشی‌های دیوارهای ایوان با ظرافت خاصی صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه