English

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حال فراموشی است

فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حال فراموشی است، گفت: پلیس و رسانه باید افکارساز باشند.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حال فراموشی است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سیدمحمود میرفیضی در گفت و گویی اظهار کرد: اعتقاد پلیس این است که برای تکمیل حوزه فعالیت خود به تعامل با رسانه‌ها نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هدف پلیس این است که امنیت را در جامعه گسترش دهد، اضافه کرد: در کنار این مهم آرامش و آسایش مردم را در جامعه افزایش دهیم که مستلزم این است که فعالیت‌ها و اقدامات ما به‌خوبی منعکس شود.

فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در فضای مجازی برخی با انتقال اخبار و مطالبی موجب نگرانی مردم می‌شوند، افزود: همواره اخبار را رصد می‌کنیم و می‌بینیم که اخبار خبرگزاری فارس موثق است و تعامل خوبی با پلیس دارد.

میرفیضی بیان کرد: مطالبه‌گری و تنویر افکار عمومی حق رسانه‌ها است که رسانه‌ها با آگاه‌سازی به بحث پیشگیری که جزو مهم‌ترین اهداف است کمک می‌کنند.

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها در ایجاد امنیت پایدار که نیاز اصلی جامعه امروز است نقش اساسی دارند، تصریح کرد: اهمیت امنیت و آرامش در کشور پس از اتفاقات اخیر در تهران بیشتر خود را نشان دهده و مردم قدردان نعمتی هستند که در کشور وجود دارد.

فرماندهی انتظامی مازندران یادآور شد: شاید مردم پلیس را در خیابان‌ها مشاهده کنند ولی برخی از نیروها در بدترین وضعیت و مشکلات در مرزها از حریم کشور پاسداری و دفاع کرده تا آسیبی به کشور وارد نشود.

میرفیضی ادامه داد: رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستند که وظیفه مهم افکارسازی را بر عهده دارند، اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود می‌تواند موجب سلب آرامش مردم شود ولی رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن فضای مجازی سرعت انتقال اخبار افزایش یافته که پلیس نیز اعتقادش بر این است که اخبار باید اطلاع‌رسانی شود و اقدامات پلیس نیز در ظرف شیشه‌ای قرار گرفته که همه می‌توانند آن را مشاهده کنند.

فرماندهی انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات پلیس در سواحل گفت: باید ویترین سواحل را تغییر دهیم که در کنار اقدامات خود در بحث فرهنگی از ظرفیت گروه‌های تبلیغی و ابزار هنر نیز بهره می‌گیرند.

میرفیضی با اشاره به اینکه اقداماتی که آغاز کردیم باید از مبدأ باشد، افزود: در حوزه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی خط قرمزهای داریم و در بحث کشف حجاب نیز کوتاه نمی‌آئیم.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حال فراموشی است

وی یادآور شد: با توجه به طول نوار ساحلی مازندران امکان حضور پلیس در تمامی نقاط سواحل استان وجود ندارد ولی موضوعی که در حال فراموشی است بحث امربه معروف و نهی از منکر است.

فرماندهی انتظامی مازندران با تأکید بر رعایت وظیفه شهروندی، خاطرنشان کرد: اگر همه مردم به وظایف شهروندی خود عمل کنند نیازی به برخورد پلیس نیست؛ چرا که در حال حاضر سر چهارراه دوربین، چراغ و مأمور راهنمایی و رانندگی حضور دارد ولی بازهم تخلف صورت می‌گیرد پس مهم‌ترین موضوع رعایت حقوق شهروندی است.

میرفیضی اظهار کرد: ساحل تنها مربوط به مازندران نیست بلکه متعلق به کل کشور است و باید به نگاه ملی به آن توجه شود و از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی در مازندران وجود ندارد.

فرماندهی انتظامی مازندران در پایان در پاسخ به سؤوال مبنی بر اینکه شغل خبرنگاری یا پلیس کدام سخت‌تر است، گفت: کار پلیس و رسانه هر دو باارزش بوده و هر کدام سختی خاص خود را دارد ولی باید به این مهم توجه شد که هم پلیس و رسانه باید افکارساز باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه