English

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری برای ساماندهی مشاغل

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با درختان پرآب خداحافظی می کنیم گفت: در طی ۲ سال اخیر ۱۲۵ گونه جدید مقاوم به بی آبی و گرما را در مجموعه تحقیقاتی محمود آباد پرورش داده شده که در آستانه ورود و کاشت در شهر اصفهان است.

هزینه 400 میلیارد تومانی شهرداری  برای ساماندهی مشاغل

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مصور اظهار کرد: احداث تصفیه خانه های سپاهانشهر و شاهین شهر ۲ پروژه ای است که به تازگی در حوزه خدمات شهری به بهره برداری رسید.

وی افزود: تصفیه خانه تکمیلی پساب سپاهان شهر آبیاری فضای سبز سپاهان شهرتا کوه صفه، مناطق ۱۳، ۶ و کمربند شرق با ۱۴۰ لیتر درثانیه را تامین می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: این پروژه برای اولین بار در کشور با روش اوزون زنی  با یک تکنیک بالا و البته  پرهزینه اجرا شد که بسیار برای شهر اصفهان ارزشمند است.

مصور خاطرنشان کرد: در کنار این تصفیه خانه، حدود ۵ کیلومتر خطوط انتقال لوله کشی شده است تا بتوانیم در جنوب شهر اصفهان از سپاهان شهر تا کوه صفه  بخشی از منطقه ۱۳ و بخشی از منطقه ۶ پارک های جنگلی هزار دره تا کمر بند فضای سبز شهر را با استفاده از ۱۴۰ لیتر آبیاری کنیم.

وی اظهارکرد: به جهت اطمینان از کارکرد این تصفیه خانه حدود ۲ ماه آزمایش بر روی این پروژه انجام شد و خوشبختانه هیچ خطری شهروندان را تهدید نخواهد کرد.

معاون خدمات شهرداری اصفهان تاکیدکرد: در مرحله طراحی، اجرا و پس از افتتاح علاوه بر نظارت های آب و فاضلاب، سازمان محیط زیست نیز بر تصفیه خانه کاملا نظارت دارد .

مصور اظهارکرد: با احداث این تصفیه خانه نگرانی سالهای قبل از بابت آبیاری فضای سبز جنوب شرق برطرف می شود.

وی بیان کرد: از تصفیه خانه شاهین شهر نیز برای آبیاری فضای سبز کل شهر استفاده می شود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در این طرح خطوط انتقال به طول ۶.۹ کیلومتر پیش بینی شده است تا مشکل تامین آب ۱۴۰۰ هکتار از عرصه های فضای سبز بختیاردشت که رو به نابودی بود، حل شود.

مصور اضافه کرد: البته فاز دوم این طرح نیز برای احداث خطوط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر تا بزرگراه معلم در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی بیان کرد: با احداث تصفیه خانه تکمیلی  سپاهان شهر که توسط شرکت دانش بنیان درحال اجراست و قرار است این تصفیه خانه ظرف مدت یکسال انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: برای اولین بار بر روی پساب فاضلاب از روش الکترولیز استفاده می شود که روش به روز و برای اولین بار در ایران انجام می گیرد، این کار به ما کمک میکند کمر بند فضای سبز در شمال شهر را حفظ کنیم.

مصور خاطرنشان کرد: در حال حاضرسیاست شهرداری اصفهان این است که پساب ها گرچه تصفیه تکمیلی شده اند اما در مورد فضای سبزهایی که شامل درختان مثمر و سبزیجات و غیره هستند به کار برده نشود.

وی تاکید کرد: این پساب تصفیه شده در فضای سبز جنگلی به کار برده می شود، تلاش براین است که اگر خواستیم از این پساب برای فضای سبز نزدیک به مردم استفاده کنیم حتما استانداردهای تصفیه را بالاتر ببریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر بعد از ۲ سال فعالیت در زمان دکتر جمالی نژاد واضح است که یکی از درخشان ترین دوره های تعامل بین دستگاهها به ویژه محیط زیست و شهرداری بوده است.

مصور اظهارکرد: واقعیت این است که همگی به یک درک متقابل برای داشتن اصفهانی زیباتر و مردمی سالم و شاداب تر رسیده ایم .

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی مثل آلودگی هوا ˓ کمبود آب ˓ خشکسالی ˓ ریزگردها ˓ آلودگی های ناشی از کارخانجات و صنایع وغیره وجود دارد که تعامل این ۲ دستگاه باعث شد اتفاقات خوبی در شهر برای رفع این معضلات رقم بخورد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: تابلوهای نشان دهنده وضعیت هوا ˓ اصلاح پروسه های پسماند و دفن زباله، اصلاح روشها و پروژه های زیست محیطی تعاملاتی بود که این ۲  ارگان انجام دادند و با صداقت در عرصه های مختلف برای داشتن شهری بهتر، سالم تر و شاداب تر فعالیت کردند.

مصور از احداث کارخانه هاضم سخن به میان آورد و گفت: در این کارخانه طی یک فرایند بیولوژیک، پسماند جامد شهری به بیوگاز تبدیل می شود و خروجی این کارخانه کود مرغوب و برق خواهد بود، در عین حال شیرابه های مضر را می سوزاند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی مورد نظر برای تأسیس کارخانه بیوگاز شهر اصفهان از معتبرترین شرکت های المان به همراه دانش فنی انتقال داده خواهد شد، ادامه داد: گروه مپنا به عنوان مشارکت کننده ایرانی وظیفه انتقال دانش فنی، ساخت و اجرا را به عهده خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان هزینه کارخانه نیروگاهی هاضم را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد توسط شهرداری و مابقی به عهده سرمایه گذار است.

مصور با اشاره به اینکه شعار اصفهان ۱۴۰۰ شهر بدون پسماند است، اضافه کرد: مهمترین هدف ما این است که حتی الامکان زباله های شهر روی زمین ریخته یا دفن نشود.

مصور با بیان اینکه تلاش براین است که زباله های  خشک نیز به طور استاندارد بازیافت شود، گفت: تا سال ۹۴ کل پسماند خشک جمع آوری شده در شهر روزانه حدود  ۳۵ تا ۶۰ تن بوده است و در حال حاضر این مقدار به ۱۲۰ تن رسیده است.

وی افزود: در یک پروسه کنترل شده شهرداری این زباله ها را از پیمانکارها خریداری می کند تا وارد پروسه تبدیل بهتر شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۱۲۰ تن زباله ای که جمع آوری می شود در مجاری رسمی تعیین تکلیف می شود، به طور مثال کاغذ و مقوا فقط به کارخانجات بهداشتی ارجاع داده می شود.

مصور بیان کرد: در حال حاضر با همه ی تلاش های صورت گرفته ۵۳۰۰ هکتار فضای سبز موجود است.

وی با اشاره به اینکه ما به میراث تاریخی شهر وفادار نبوده ایم، گفت: بر اساس استانداردهای داخلی در شهر اصفهان سرانه فضای سبز هر شهروند ۲۵ متر است در صورتیکه استاندارد ۴۹ متر می باشد اما با این وجود در کشور در رتبه اول قرار داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: سرانه تفرجگاهی هرشهروند ۳.۲ مترمربع است که باید ۸.۵ متر باشد.

مصور عنوان کرد: در سال ۹۴ -۹۵  ۹۵هزار هکتار به فضای سبز اضافه کردیم ولی  هنوز فاصله ی زیادی تا استانداردها داریم.

وی تاکید کرد: سیاست گذاری براین بوده است که درختان مقاوم به کم آبی و اقلیم جدید کاشته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: اقلیم اصفهان معتدل بوده که در حال حاضردر یک دوره ۵۰ ساله  به گرم و خشک تغییر یافته است.

مصور با تاکید بر اینکه با درختان پرآب خداحافظی می کنیم ادامه داد: در نتیجه باید گونه ها تغییر یابد و سازمان پارک ها و فضای سبز حوزه ی خدمات شهری در طی ۲ سال اخیر ۱۲۵ گونه جدید مقاوم به بی آبی و گرما را در مجموعه تحقیقاتی  محمود آباد پرورش داده است که در آستانه ورود به شهر است.

وی عنوان کرد: برای تامین زیرساخت های مشاغل خصوصا مشاغل آلاینده که برای محیط زیست مضر است تنها سازمان میادین ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی توضیح داد: احداث شهرک خشکبار و خوار و بار و شهرک سلامت و بازار گل و گیاه از جمله اقدامات شهرداری در حوزه ساماندهی مشاغل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه