English

تولید ۳۰ تن پیاز به روش GAP در استان اصفهان

در دو ماه گذشته ۳۰ تن پیاز به روش GAP (تولید محصول با مدیریت مصرف کود و سم) در دو شهرستان فریدن و فلاورجان تولید شد.

تولید 30 تن پیاز به روش GAP در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مسوول سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت:‌ برداشت پیاز طرح GAP در سطح دو هزار متر مربع از اراضی کشاورزی غرب استان با حضور گروه مشاورین سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی، مدیران شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر و بوئین انجام شد.  

عباس پزشکی گفت: ‌روش GAP یعنی تولید محصولات به روش خوب و با مدیریت مصرف سم و کود است.

مسوول سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح و تولید پیاز به روش GAP به صورت پایلوت در فلاورجان و فریدن به اجرا گذاشته شد، ادامه داد: در دو ماه گذشته شاهد تولید پیاز در هر یک شهرستان ها به میزان ۱۵ تن بودیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک تیم از کارشناس حفظ نباتات، تحقیقات کشاورزی، ترویج زراعت و مشاوره سلامت و رییس دفتر سلامت و غذا و دارو و مدیر روابط عمومی روی تولید محصولات نظارت می‌کنند، افزود: این تیم هر ماه بر روی آبیاری و سموم و کود روی مزرعه اصلی و مزرعه نمونه و شاهد نظارت و تطبیق داده شد.

پزشکی گفت: تولید این محصول با استفاده از شیوه GAP باعث اطمینان بیشتر از سلامت جامعه خواهد شد، همچنین با استفاده از این دستورالعمل میزان سموم مصرف شده و کود شیمیایی کنترل و به کم‌ترین میزان می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت تولید اقتصادی در بخش کشاورزی افزود: در فرآیند تولید، علاوه بر اهدافی چون تولید محصول خوب و مناسب برای مصرف کننده، صرفه اقتصادی برای کشاورزان هم لحاظ شده است.

 مسوول سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: تولیدات GAP همه محصولات پر مصرف در حال تهیه است و در آینده شاهد تولیدات بیشتر محصولات پر مصرف به صورت پایلوت آزمایشی و سپس با ترویج آن در بخش، شاهد تولیدات سالم‌تر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه