English

فرماندار آستارا:

بحران آب در آینده از تهدیدات جدی این شهرستان است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بحران آب در آینده از تهدیدات جدی در این شهرستان است که باید با اقدامات زیر ساختی و ضربتی پیشگیری شود.

 بحران آب در آینده از تهدیدات جدی این شهرستان است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بحران آب در آینده از تهدیدات جدی در این شهرستان است که باید با اقدامات زیر ساختی و ضربتی پیشگیری شود.

یونس رنجکش در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان و بازدید میدانی از امکانات و تاسیسات زیر بنایی آب در آستارا افزود : متاسفانه در گذشته برغم وجود منابع مختلف در حوزه زیر ساختی، اقداماتی در زمینه صیانت از منابع آبی شهرستان نشده است.

وی اظهار داشت: آستارا شهرستانی گردشگر پذیر با جمعیت شناور و مصرف بالای آب است که با توجه به کاستی های تامین آب و نبود امکانات مناسب در جمع آوری آب های سطحی از مشکلات و کمبودهای بسیاری در این زمینه رنج می برد.

وی ادامه داد: قطع مکرر آب در مناطق شهری و روستایی و همچنین مشکلات کمبود آب زراعی از دغدغه های جدی این شهرستان است که در آینده نزدیک در صورت عدم برنامه ریزی اصولی آستارا با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

وی خواستار توجه جدی مسوولان در حوزه آب با در نظر گرفتن اعتبارات ملی و برای اجرای طرح های ضربتی در آستارا شد.

به گفته فرماندار آستارا مشکلات دفع فاضلاب نیز از مهمترین چالش ها در این شهرستان است که باید هر چه سریعتر برای آن چاره اندیشی شود.

وی چالش های اجتماعی ناشی از تنش های آبی را در آینده از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که باید به آن توجه جدی و خاص شود.

مهندس لطفی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان نیز در این دیدار ضمن تایید مشکلات تامین آب مورد نیاز کشاورزی و شرب آستارا، اجرای طرح های جامع و ضربتی در این زمین را یکی از الزامات مهم عنوان کرد.

وی گفت: برای رفع نگرانی های موجود مطالعاتی از سوی آب منطقه ای گیلان انجام گرفته است که با اجرایی شدن آن بخش قابل توجهی از مشکلات در آینده برطرف می شود.

وی خواستار همراهی و همکاری های همه مدیران مربوطه در سطح شهرستان استان و کشور برای رفع مشکلات آب شهرستان مرزی بندر آستارا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه