English

فرماندار آستارا:

شوراها بر روی منافع عمومی و توسعه زیرساختهای شهرستان متمرکز شوند

فرماندار آستاراگفت: با تامین منافع عمومی دیگر منافع نیز تامین می شود، منتخبان جدید شوراها، با بهره مندی از تجربه از شوراهای قبلی، طرحی نو در مدیریت شهری دراندازند و به سمت ایجاد درآمدهای پایدار شهری برای توسعه حرکت کنند.

شوراها بر روی منافع عمومی و توسعه زیرساختهای شهرستان متمرکز شوند

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا یونس رنجکش در دیدار با اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر های آستارا و لوندویل اظهار داشت: با تامین منافع عمومی دیگر منافع نیز تامین می شود، منتخبان جدید شوراها، با بهره مندی از تجربه از شوراهای قبلی، طرحی نو در مدیریت شهری دراندازند و به سمت ایجاد درآمدهای پایدار شهری برای توسعه حرکت کنند.

وی افزود: باتوجه به مطالباتی که مردم دارند، تلاش مضاعفی باید از سوی شوراها در مسیر پاسخگویی به این مطالبات صورت بگیرد که امیدواریم با تغییرات ایجاد شده به سمت همگرایی های لازم برای مدیریت واحد شهری برویم.

وی ادامه داد: در قوانین شورا نقص هایی وجود دارد که باعث شد در حوزه خدمات شهری، شوراها به جای مدیریت شهری، روی مدیریت شهرداری تمرکز کنند که در دوره جدید باید رویکرد شورا تغییر پیدا و با پرکردن خلاهای قانونی فرصت های بهتری در مدیریت شهری ایجاد شود.

فرماندار آستارا گفت: مردم توانمندی هایی در شما دیدند که شما را منتخب خود قرار داده اند شما نیز باید شعارهایی که  در دوره تبلیغات دادید بدان جامه عمل بپوشانید.

وی گفت: باید تلاش کنیم در کنار هم فکر توسعه شهرستان باشیم، انتظار داریم اگر تا دیروز رقیب هم بودید اکنون رفیق هم باشید و با برنامه حرکت کنید. این شهر از نظر زیرساختی وضعیت خوبی ندارد و این نقص باید اصلاح شود.

رنجکش با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت های فکری و اندیشه ای منتخبان جدید استفاده گردد گفت: انتظار است تا در حوزه مدیریت شهری شاهد چالش نباشیم اتفاقی که متاسفانه در برخی شهر ها رخ داد و باعث هدر رفتن فرصت ها و انرژی های مثبت در مسیر سازندگی شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شهرداری که انتخاب می کنید باید آگاهانه و با درنظر گرفتن تجربه و تخصص باشد تا بتواند اهداف توسعه را به پیش ببرد و ثبات در مدیریت هم مهم است زیرا اگر ثبات از بین برود برنامه ریزی بهم می خورد و نمی توان خدمات مناسب ارائه داد.

وی تاکید کرد: همگرا بودن شورا و شخصی که می خواهد مجری سیاست گذاری های شورا باشد مهم است، این همگرایی نتیجه مطلوبی در خدمات دهی به مردم خواهد داشت.

رنجکش همچنین گفت: در بحث حاکمیتی اختیارات به شما واگذار نشده، بلکه تفویض شده است یعنی مصوبات شما باید در فرمانداری تایید گردد و بعد به اجرا درآید.

وی گفت: آستارا یک شهر صنعتی و یا حتی کشاورزی هم نیست بلکه یک شهر خدماتی در حوزه های گردشگری و تجارت است و باید با بهره برداری درست از ظرفیت های مواهب طبیعی خدمات مناسب به گردشگران ارائه داد تا لااقل از این مقوله عقب نیفتیم.

وی خطاب به اعضای جدید شوراهای اسلامی شهرهای آستارا و لوندویل تاکید کرد: با تجربه از گذشته طرحی نو دراندازید و به سمت ایجاد درآمد های پایدار شهری پیش بروید.

فرماندار آستارا همچنین از این اعضای جدید خواست تا ضمن پیگیری مطالبات مردم شهرهای خود نسبت به همکاری و هماهنگی برای منافع شهرستان اقدام کنند و برای شهرستان آستارا تصمیم سازی کنند.

به گزارش موج، در این جلسه هریک از اعضای جدید شوراهای شهرستان آستارا ضمن تشکر از فرماندار بابت برگزاری این نشست به بیان نقطه نظرات خود در راستای توسعه و مدیریت شهری پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه