English

رئیس سازمان بهزیستی در کلاله

نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزی در کشور اجرا می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بزرگترین طرح کشور در قالب نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزی در دست اقدام است که در این راستا کیفیت و کمیت اورژانس اجتماعی توسعه می‌یابد.

نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزی در کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ، انوشیروان محسنی بندپی، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله اظهار داشت: مسئولان کشور ما در زمینه اقتصاد، سلامت جسمی و دیگر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کردند اما متاسفانه از سلامت اجتماعی غافل شدند و این امر سبب شده تا امروزه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی و عدم پذیرش در جامعه ما رو به افزایش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در مجلس دهم و برنامه ششم توسعه با همکاری دولت و مجلس شرایط خوبی در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب‌ها فراهم شده اما معتقدیم که این آسیب‌ها یک‌شبه از بین نمی‌رود.

وی تصریح کرد: در سال 85 از هر 9 ازدواج یکی منجر به طلاق شده که این میزان در سال 95 به 14.1 رسیده و میانگین استان گلستان در این زمینه 3.6 میانگین کشوری است.

محسنی بندپی یادآور شد: زنانه شدن اعتیاد و پایین آمدن سن اعتیاد و نوع مصرف مواد سبب ایجاد مشکلاتی در درمان شده است.

وی درباره پیشگیری از معلولیت تاکید کرد: برای پیشگیری از معلول‌زایی، باید غربالگری ژنتیک ازدواج را ترویج دهیم، در این رابطه 70 درصد  از جمعیت کشور نیاز به غربالگری ندارند، 30 درصد نیاز به مشاوره و تنها 10 درصد باید آزمایشات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بزرگترین طرح کشور در قالب نظام مراقبت‌های  اجتماعی دانش‌آموزی در دست اقدام است که در این راستا کیفیت و کمیت اورژانس اجتماعی توسعه می‌یابد و کارشناسان در رفع اختلافات خانوادگی مداخله خواهند کرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال 96،بیش از 3، 4 برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: برای ارتقاء تشکیلات اداری مراوه تپه و خدمات رسانی به جامعه هدف، 2 نیرو و یک وسیله نقلیه اضافه خواهد شد و اسامی 180 نفر منتظر در نوبت مددجویان مسکن دارای 2 معلول به بالا برای تسهیل در مسکن به ما معرفی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه