English

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آزادشهر مطرح کرد

نگهداری از ۱۵۰ هزار معلول در بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مرکز توانبخشی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از یک‌هزارو ۴۰۰ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و یا روزانه در کشور وجود دارد که به ۱۵۰ هزار معلول خدمات می‌دهد.

نگهداری از ۱۵۰ هزار معلول در بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مرکز توانبخشی

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی، عصر امروز در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال حضرت زینب(س) شهرستان آزادشهر اظهار داشت: بیش از یک‌هزارو 400 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و یا روزانه در کشور وجود دارد که به 150 هزار معلول خدمات می‌دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: عمده این مراکز توسط خیران داوطلب اداره می‌شوند و یارانه‌ای توسط سازمان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش داریم که از طریق این مراکز حرفه‌آموزی در جهت برگشت‌پذیری و آموزش‌پذیری صورت گیرد تا این افراد به جامعه بازگردند و اگر امکان برگشت آنان وجود ندارد به صورت استاندارد مراقبتی، حمایت و مواظبت شوند.

محسنی بندپی یادآور شد: برای تجهیز ساختمان بهزیستی آزادشهر که مراحل ساخت آن تکمیل شده، 50 میلیون تومان مساعدت خواهد شد و همچنین در تجهیز این مرکز در آزادشهر 20 میلیون تومان کمک می‌شود.

وی تاکید کرد: چون در این مرکز 20 نفر به صورت شبانه‌روزی در خدمت معلولین ذهنی هستند به هر یک کارت هدیه 200 هزار تومانی اهدا می‌شود.

حبیب شفائی نوده فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این بازدید اظهار داشت: 350 خانوار معلول در نوبت مستمری در شهرستان آزادشهر هستند و نیاز به 100 میلیون تومان برای تجهیز ساختمان اداری بهزیستی شهرستان آزادشهر است که با مشارکت خیران احداث شده است.

فرماندار شهرستان آزادشهر افزود: 40 زوج معلول در شهرستان آزادشهر وجود دارد که نیاز است به این افراد کمک هزینه جهیزیه بلاعوض داده شود.

وی تصریح کرد: به خانواده‌های معلول کمک‌هایی مانند لوازم خانگی که بتوانند امورات خود را بگذرانند بسیار ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه