English

مدیر پروژه مدیریت مشارکتی آب گلستان خبر داد

اجرای مدیریت مشارکتی آب در سه منطقه گلستان

مدیر پروژه مدیریت مشارکتی آب جهادکشاورزی گلستان از اجرای مدیریت مشارکتی آب در سه نقطه از گلستان و افزایش کارآیی مصرف آب و تولید گندم در استان خبر داد.

اجرای مدیریت مشارکتی آب در سه منطقه گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالوهاب قزل اظهار کرد: پروژه سیستم مدیریت مشارکتی آب در گلستان از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و جهادکشاورزی گلستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه این پروژه پنج ساله در روستای تازه آباد در ۴۰ کیلومتری شمال شرق گلستان و نزدیکی شهر انبارالوم اجرا شد، افزود: هدف از اجرای این پروژه به دست آوردن و پیاده سازی یک الگو و نسخه ایرانی مدیریت آب بود.

مدیر پروژه مدیریت مشارکتی آب جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: هدف نهایی این پروژه ارتقاء بهره وری آب و زمین در منطقه با ظرفیت سازی و توانمندسازی کشاورزان و سپردن کار مدیریت آب به آن ها بود.

وی با یادآوری اینکه در مدت پنج سال روش های مختلف زراعی و آبیاری در منطقه مورد آزمایش قرار گرفت، تصریح کرد: نتیجه این آزمایش ها تشکیل ۳۷ گروه آب بران و یک واحد مدیریت آب در منطقه بود که کارآیی مصرف آب را از ۰.۸۶ به ۱.۶۷ کیلوگرم بر متر مکعب  و تولید گندم آبی در هکتار را از دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم به سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش داد.

قزل با یادآوری اینکه هم اکنون پروژه مدیریت مشارکتی آب در انبارالوم، منطقه زهکشی زرین گل- قره سو و گنبدکاووس در حال اجراست، خاطرنشان کرد: سال گذشته این پروژه را در کشور تاجیکستان هم اجرا کردیم و در آینده نزدیک این پروژه را در کشور عراق اجرایی می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه