English

دادستان عمومی و انقلاب یزد:

برخورد با جرایم در حوزه میراث فرهنگی با جدیت دنبال شود

دادستان عمومی و انقلاب یزد بر ضرورت نظارت بیشتر بر بافت تاریخی این شهر تاکید کرد و گفت:باید برخورد با جرایم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام و جدیت دنبال شود.

برخورد با جرایم در حوزه میراث فرهنگی با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر شمس با اشاره به ثبت جهانی یزد افزود: با توجه به اینکه یگان حفاظت از میراث فرهنگی به تنهایی قادر به تامین و حفظ میراث تاریخی شهر نیست، باید با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برخورد با جرائم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام و جدیت دنبال شود.

این مقام قضایی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر یزد از هرگونه تجاوز، تخریب، ساخت و ساز غیر مجاز و حفاری غیرمجاز تاکید و اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون آیین دادرسی کیفری در آنچه که به عنوان جرم مشهود ارتکاب می یابد لازم است یگان حفاظت، حسب وظیفه قانونی خود عمل کرده و آلات و ادوات ارتکاب جرائم در حوزه میراث فرهنگی را جمع آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور متهم نیز باید با هماهنگی قاضی کشیک، اقدام قانونی معمول و گزارش لازم به دادسرا اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: چنانچه جرائم مورد اشاره غیر مشهود بود و وسایل ارتکاب جرم در محل مشاهده شد، وسایل توقیف و مستند سازی و تهیه گزارش جهت سایر مراتب قانونی به دادسرا ارسال شود.

وی یادآور شد: ورود به محل در این گونه جرائم مستلزم دستور قضایی موردی و خاص است که باید طی هماهنگی با مقامات قضایی اخذ شود.

شمس حضور به موقع و انجام اقدامات قانونی در اسرع وقت در برخورد با متخلفان عرصه میراث فرهنگی را موثر در پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه حضور به موقع در همان ابتدای اقدامات خلاف قانون و جلوگیری از آن در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی دارد، باید تلاش شود با هرگونه تجاوز و تعدی از همان ابتدا برخورد قانونی صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی