English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس خبر داد:

جشن بزرگ هفته ملی مهارت در فارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: جشن بزرگ هفته ملی مهارت با حضور بیش از 1000 نفر از خانواده فنی و حرفه‌ای استان فارس ساعت 18 تا 20 روز سه‌شنبه 3 مردادماه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

جشن بزرگ هفته ملی مهارت در فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، حشمت کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس امروز در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های مختلفی در هفته ملی مهارت مد نظر قرار داده شده است که از جمله آن می توان به سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در تمام شهرستانهای فارس، برپایی نمایشگاه با حضور ۵۰ آموزشگاه بخش خصوصی، افتتاحیه مرکز آموزش در دانشگاه شهید باهنر که در مجموعه ۴ مرکز در استان فارس اشاره کرد.

وی از جشن بزرگ هفته ملی مهارت با حضور بیش از 1000 نفر از خانواده فنی و حرفه‌ای استان فارس ساعت 18 تا 20 روز سه‌شنبه 3 مردادماه در تالار حافظ شیراز خبر داد و افزود: برگزاری دوچرخه سواری نمادین، مسابقات فرهنگی و هنری در سطح استان، راه اندای دفاتر شرکت های دانش بنیان نیز در ۵ شهرستان از دیگر برنامه‌های مدنظر در این هفته است.

کوشکی از برگزاری نمایشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور 50 آموزشگاه خصوصی و دولتی در باغ جنت شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه که با هدف ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌‌شود از 2 مردادماه افتتاح آغاز به کار می‌کند و تا 7 مردادماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با تأکید بر اینکه آموزش‌ها سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور جایگزینی تقاضا محوری به جای عرضه‌ محوری است تصریح کرد: در همین راستا 30 تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان بسته شده است 6 مرکز شبانه‌روزی آموزش فنی و حرفه‌ای در اقلید، نورآباد ممسنی، جهرم، لارستان، لامرد و استهبان راه‌‌اندازی می‌شود، افزود: رشته‌های جوشکاری، برق، تاسیسات و مکانیک در این مراکز آموزش داده می‌شود.  

کوشکی یادآور شد: بسترسازی برای آموزش های مجازی از دیگر فعالیت ها بود که به ۱۳ آموزشگاه این مجوز داده شده است و در ۱۹ شهرستان فارس آزمونها الکترونیکی برگزار می شود که تا پایان مردادماه شهرستان مرودشت نیز اضافه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه در سال ۹۵ تعهد دولتی بیش از ۸ میلیون نفر ساعت بوده که عملکرد ۹ میلیون ۸۹ هزار و ۳۹۹ نفر ساعت انجام شده است و ۱۰۹ درصد رشد داشته‌ایم اظهار داشت: در سال ۹۶ در چهار ماه اول تعهد ما ۲ میلیون و۸۳۹ هزار ۲۲۱ نفر ساعت بوده که ۲میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۹۶ نفر ساعت عملکرد داشته ایم که نشان از رشد ۱۰۱ درصدی دارد در سال جاری کل تعهدات بیش از ۸ میلیون نفر ساعت است.

وی از راه‌اندازی 7 کارگاه آموزشی در مرکز ماده 16 ویژه معتادان تحت درمان در دهکده سلامی خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها رشته‌های برق ساختمان، جوشکاری، لوله‌کشی، خیاطی و نقاشی ساختمان آموزش داده می‌شود.

کوشکی با اشاره به آموزش بیش از 1100 راننده اتوبوس شهری در مرکز آموزشی حمل و نقل فنی و حرفه‌ای فارس، گفت: در فاز دوم آموزش به رانندگان تاکسی شهری مورد نظر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه