English

آغاز بکار جشن‌های زیر سایه خورشید در کرمانشاه

شکوفه گوران رابط فرهنگی کانون تخصصی مهدویت 313 یار موعود، در نشست ستاد دهه کرامت استان کرمانشاه، گفت: شورای سیاست‌گذاری و تیم اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کارکرده است.

آغاز بکار جشن‌های زیر سایه خورشید در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، وی افزود: اعزام کاروان‌های رضوی حدود 10 سال است که در شهرهای مختلف ایران و 20 کشور خارجی برگزار می‌شود و هدف از حضور خدام و پرچم متبرک رضوی در این مراسمات کسب شناخت و معرفت نسبت به علی ابن موسی‌الرضا (ع) و دهه کرامت است.

گوران، اعلام کرد: دو اکیپ از خادمین، مبلغان و مداحان حرم رضوی از (3 تا 13 مرداد) هم‌زمان با دهه کرامت به کرمانشاه اعزام‌شده و با حضور در 14 شهرستان، پذیرای عاشقان و شیفتگان رضوی خواهند بود.

وی اظهار کرد: جشن‌های رضوی با حضور کاروان خدام در شهرستان‌های پاوه، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، کرند غرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، بیستون، گیلانغرب، صحنه، اسلام‌آبادغرب، هرسین، سنقر و کنگاور، حمیل، گودین و هجیج و سه روستای حومه استان برگزار می‌شود.

رابط فرهنگی کانون تخصصی مهدویت 313 یار موعود، با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با تمامی شهرستان‌ها و سه جلسه با مسئولین در مرکز استان، ابراز کرد: سال گذشته اجرای برنامه‌های زیر سایه خورشید را با همکاری بسیار خوب شهرستان‌ها، در 400 نقطه از استان کرمانشاه داشتیم.

وی گفت: یکی از بهترین برنامه‌های زیر سایه خورشید سال گذشته در شهر هجیج با استقبال بسیار خوب منطقه اورامانات برگزار شد.

گوران، اعلام کرد: امسال شهرستان‌های اهل تسنن پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود به‌صورت خودجوش خواستار برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید شدند.

وی بابیان اینکه گروه‌های مختلفی ازجمله تیم پزشکی به دست‌اندرکاران زیر سایه خورشید ملحق شده‌اند، عنوان کرد: هم‌زمان با اعزام کاروان‌های خدام رضوی به نقاط مختلف استان با همراهی تیم پزشکی ویزیت رایگان از بیماران به عمل می‌آید.

گوران، اضافه کرد: اکیپ خدام از 5 یا 6 نفر شامل سه خادم، یک مداح و یک سخنران تشکیل‌شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده به دو گروه تقسیم می‌شوند یک تیم به شهرستان‌ها اعزام‌شده و تیم دوم در مرکز استان می‌ماند.

وی حضور درمزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران، ادارات، مساجد، حضور در قرارگاه‌های نظامی و انتظامی، روستاهای حومه، دیدار با هنرمندان، حضور در خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با سرداران فرهنگی، تجلیل از ورزشکاران و فعالان فرهنگی، برپایی جشن در امامزادگان، اجرای جشن زیر سایه خورشید در 8 مسجد شهر کرمانشاه و برگزاری جشن بزرگ رضوی در تالار انتظار هم‌زمان با سالروز میلاد امام رضا (علیه‌السلام) را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در دهه کرامت برشمرد.

رابط فرهنگی کانون تخصصی مهدویت 313 یار موعود، برپایی نمایشگاه کتاب دریکی از مساجد سطح شهر کرمانشاه با ارائه کتب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی مرتبط با دهه کرامت و اجرای مسابقات فرهنگی در صورت همکاری ادارات عضو ستاد دهه کرامت خبر داد و گفت: سال گذشته 460 نفر زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام‌شده و در شب میلاد امام رضا (علیه‌السلام) 14 هزار غذای رضوی در کرمانشاه توزیع شد.

وی در پایان خواستار همکاری و مساعدت ادارات و دستگاه‌های مختلف استان با کانون تخصصی مهدویت 313 یار موعود برای برگزاری هر چه پربارتر و باشکوه‌تر جشن‌های زیر سایه خورشید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه